סמינריון בכלכלה - שביעות רצון מעבודה. . עבודה מקיפה, הכוללת מחקר אמפירי.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5689
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא…………………………………………………………………………………1
תקציר מנהלים……………………………………………………………………….2
חלק א'  סקירת ספרות             שביעות רצון כללית -3
שביעות רצון מעבודה ..5
חלק ב' מחקר אמפירי             בסיס הנתונים –..14
השערות ושיטת מחקר משפטים             הגדרת המשתנים -.17
ציפיות וניתוח ממצאים 19
סיכום ומסקנות -.24
ביבליוגרפיה —
5 תקציר מנהלים:
כפי שהובא בחלק המבוא, יש לנושא  זה חשיבות רבה ובשל כך, בחרנו להתמקד במדידת שביעות הרצון מעבודה ובחינת הגורמים לו.
תחילה, בוצעה סקירת ספרות בעניין, הצגנו מחקרים שונים לעניין מדידת שביעות רצון כללית ושביעות רצון מעבודה בפרט וכן בחנו בנפרד כל גורם שמשפיע על שביעות הרצון מעבודה. כמו כן, הובאו מספר תיאוריות לנושא זה כגון תיאוריית הצרכים של מאסלו ותיאוריית שני הגורמים של הרצברג.
לאחר מכן,  ניתן הסבר מפורט על המחקר שביצענו, מחקר שכלל 754 תצפיות שנלקחו מתוך הסקר החברתי של  SHARE.
המחקר בוצע על ידי הרצת רגרסיות בתוכנת STATA  וכלל כ- 30 משתנים שהיוו את הגורמים לשביעות הרצון. מטרת המחקר והשאלות המרכזיות מטרת עבודה זו לבדוק מהם הגורמים העיקריים המשפיעים על שביעות הרצון מעבודה. השערות המחקר שביסוד עבודה זו ומשמשות לה נקודת מוצא הן: קיים קשר ישיר בין רמת עיצוב סביבת העבודה ותנאיה לבין שביעות רצון מהעבודה, קיים קשר ישיר בין השכלת הפרט לבין שביעות רצון מהעבודה, קיים קשר בין הנתונים האישיים של הפרט לבין שביעות הרצון מעבודה (לעניין זה נבחנו נתונים כגון מין, גיל, סטטוס משפחתי ועוד).
תוצאות המחקר תוצאות המחקר ברובן תאמו את הציפיות ואת תוצאות המחקרים הקודמים כפי שהובאו בחלק הספרותי. קיבלנו כי לשביעות הרצון ישנם מספר גורמים בעיקר אלמנטים של תנאי וסביבת העבודה- שכר, בטחון תעסוקתי, אפשרויות קידום ופיתוח,  הערכה והכרה בעבודה ועוד, כפי שיפורט בהמשך. כמו כן, נצפו הבדלים בין גברים לנשים ובין הגילאים השונים. תרומה תיאורטית ויישומית למחקר זה תרומה תיאורטית ויישומית. תרומתו התיאורטית היא בהבנה מורחבת של מושג שביעות הרצון והגדרת הגורמים המשפיעים. התרומה היישומית מתבטאת במדידה מעשית של שביעות הרצון והגורמים המשפיעים וכן כיוון ההשפעה.