פרה סמינריון בקורס ניהול אסטרטגי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4495
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

הנושא: שימוש באינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי לחברות במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של ישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר, אספקת מוצרי בידור ותקשורת. האפשרויות הטכנולוגיות הגלומות בסחר האלקטרוני בשנים האחרונות משנות את התרבות העיסקית של חברות וארגונים ברחבי העולם ומשפיעות גם על מנהגי הצריכה של הלקוחות (צ'וי ווינסטון,
2 003).
הגורם אשר אפשר את מהפכת התקשורת ולקדם את רעיון הגלובליזציה היה האינטרנט, שאפשר למעשה לתקשר באורח כמעט חופשי עם בני שיח הנמצאים במרחק אלפי קילומטרים, עם שותפים ליצור, לקוחות, משקיעים ומתחרים.
האינטרנט הוא זה שסייע להסרת גבולות זמן ומקום (Hammond & Grosse, 2003).
בעקבות התפתחות מערכת האינטרנט, ועם התגברותה של תפוצת המחשבים הפרטיים בבתים ובעסקים קטנים, חלק מהחברות שבנו שרותי מידע עסקיים מקוונים פתחו אותם בפני משתמשים פרטיים והחלו להציע שירותים ומידע לצרכנים. בעקבות זאת, הוקמו קניונים וריטואלים באמצעותם יכלו הקונים לקבל מידע על מוצרים ולהזמין מוצרים או שירותים (שפיגלמן, 2001). לאור המצב המתואר לעיל, עולה חשיבות בחינת השימוש שנעשה באינטרנט מצד הפירמות השונות והמידה שבה שימוש זה אכן יוצר לפירמה יתרון תחרותי. שאלת המחקר: האם השימוש באינטרנט יוצר יתרון תחרותי לחברות?
משתנה תלוי: יתרון תחרותי משתנה בלתי תלוי: שימוש באינטרנט ככלי שיווקי העבודה תתבסס על סקר ספרות ומחקרים שעסקו בנושא.
תוכן עניינים
מבוא
-..
3
1 . הגלובליזציה והשפעתה -..
4
2 . התפתחות האינטרנט והשפעתו על ארגונים שיווקיים –.. 4
3 . תפיסת האינטרנט ככלי לרכישת מוצרים או שירותים –.. 6
4 . חסמים בפני רכישה דרך האינטרנט –
8
5. האינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי . 10
6 . דיון וסיכום —
13
7. רשימת מקורות ..
משפטים