עבודה הבוחנת את כיבוש טיבט על פי מאמרו של סמואל הנטינגטון..

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 88
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2763
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
מבוא –3
פרק
1 . פרק תיאורטי 4-5
פרק
2 . רקע
היסטורי 6-7
פרק
3 . פרק יישומי .8-10 פרק
4 . סיכום ומסקנות –…11
ביבליוגרפיה 12
עבודה זו בוחנת את מקרה הבוחן של כיבוש טיבט על ידי סין על פי מאמרו של סמואל הנטינגטון- התנגשות הציביליזציות. הנטינגטון במאמרו "התנגשות הציוויליזציות" טען כי בעידן החדש סכסוכים יהיו בין תרבויות ולא בין אידיאולוגיות. עם תום מלחמת העולם השנייה, אנו עדים לסוף עידן האידיאולוגיות (סין הקומוניסטית) ותחילת עידן הציוויליזציות (סין כמעצמה מתקדמת קונפוציאנית ולא מערבית).כמו כן, העבודה מבוססת גם על מאמרו של ליפסט-  "מאבק חברתי, לגיטימיות ודמוקרטיה".
הקונפליקט הסיני טיבטי התפתח בעקבות גירויים בינ"ל. קשרי חוץ בין מדינות בצל השלכותיה של מלחמת העולם השנייה הביאו למתח רב באזור הגבול בין סין להודו- טיבט. הפיכת האומה הסינית למעצמה קונפוציאנית (מודרנית אך לא מערבית כאמור) לוותה בשאיפות אימפריאליסטיות, דבר זה בא לידי ביטוי בכיבוש טריטוריאלי ותרבותי. המפלגה הקומוניסטית הסינית מעולם לא התכוונה להכחיד פיזית את העם הטיבטי.            טיבט, שכשלה במהלך 50 השנים בהם היא הייתה עצמאית לנהל מערכת פוליטית חזקה דיה כדי לעמוד באתגר שהביאה עליה סין, נמצאת תחת כיבוש.
בעבודה זו אני מציגה מספר טענות המוכיחות כי מבחינה תרבותית טיבט וסין הן שתי ישויות נפרדות. השוני התרבותי בניהן הוא מה שסין ניסתה לגשר עליו. אך הכיבוש הסיני האלים ניסה לתת פתרונות לבעיות שלא צצו באופן טבעי ולא היו מוסכמות על העם הטיבטי.
 עבודה זו מתארת את הגורמים העיקריים לסכסוך והם הינם גורמים תרבותיים: התרבות הפוליטית הלוקה בחסר של הטיבטים והיצר האימפריאליסטי הסיני הם הנסיבות בהם הקונפליקט נוצר.