עבודה ביחסים בינלאומיים- מלחמת ארהב בטרור הרדיקלי. 12 עמודים 3488 מילים..

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 89
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3480
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

קורס: מבוא ליחסים בין לאומיים.
תאריך: 01.10.2009
תוכן עניינים:
מבוא
-3
פרק תיאורטי -4-6
פרק יישומי -7-10 סיכום ומסקנות ..11
רשימה ביבליוגרפית –.12
ב- 7 לאוקטובר בשנת 2001 פלשה מעצמת העל- ארה"ב לאפגניסטן. צעד זה היה השלב הראשון במלחמה האמריקאית נגד הטרור העולמי. "מבצע חירות מתמשכת" נקרא מבצע שחרור אפגניסטן משלטון הטרור של הטליבאן. עוד יעדים שהוצבו במלחמה היו תפיסת אוסאמה בן לאדן ומנהיגי ארגון אל- קאעידה שיוחסה להם האחריות לפעולות הטרור ב- 11 לספטמבר לשנת 2001 על מגדלי התאומים והפנטגון. ג'ורג' וו. בוש, נשיאה של ארה"ב דאז, דרש בנאומו בפני שני בתי הקונגרס ב-18 בספטמבר מממשלת הטליבאן להסגיר את אוסאמה בן לאדן לארה"ב ע"מ שתוכל להעמידו למשפט. הוא הצהיר כי אי הסגרתו או תמיכה כלכלית בארגון תגרור מלחמה. שמונה שנים מאז, וצבא ארה"ב עדיין נמצא במדבריות אפגניסטן. צבא ארה"ב ספג כמעט 800 הרוגים ועשרות אלפי פצועים.
בן לאדן ומנהיג הטליבאן- מולה עומאר, עדיין לא הועמדו לדין.
נושא העבודה: שחקנים ועוצמה בפוליטיקה העולמית.
מקרה הבוחן:המלחמה בטרור העולמי- ארה"ב באפגניסטן 2001.
שאלת המחקר: מדוע וכיצד המעצמה הצבאית כלכלית הגדולה בעולם נכשלת במלחמתה נגד רשת הטרור העולמי? עבודה זו תבחן ברמת המערכת את סוגי השחקנים המשתתפים במערכה המתמשכת הזו, את מרכיבי העוצמה שלהם ומידת ההצלחה שלהם בהשגת יעדים.
שחקנים מסוגים שונים מחזיקים במרכיבי עוצמה שונים. האפקטיביות של הפעלת העוצמה שלהם תלויה בקונטקסט של האירועים.
בעבודה זו אחקור ואסביר מדוע וכיצד המעצמה החזקה והמשפיעה ביותר בזירה הבינ"ל לא מצליחה להביס ארגון טרור נרדף ולהביא למשפט את מנהיגיו המבוקשים.
אעשה שימוש בספרו המוצלח של גיל מרום:  "How democracies lose small wars  " , המתאר ומסביר כיצד מדינות דמוקרטיות מפסידות במלחמות הקטנות- מלחמות גרילה למיניהם. עבודה מעניינת בציון 89 !