תקשורת וממשל יחסי גומלין, פרשת מוניקה לוינסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 4055
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא
בעבודה זו בחרנו לעסוק בפרשת "מוניקה גייט". בפרשה זו נחשפה שערוריית מין נוספת ומתוקשרת מאוד של נשיא ארה"ב – ביל קלינטון, אשר קיים מגע מיני עם מתמחה מהבית הלבן- מוניקה לוינסקי. בחרנו בנושא זה שכן, מצאנו נושא זה מעניין, לא שיגרתי, אשר עוסק בסטייה חברתית.
רצינו לבדוק כיצד נשיא ארה"ב כאחד שעומד בראש משטר דמוקרטי ומרכזי בעולם מקיים יחסי גומלין עם התקשורת ומשתמש בה לעיצוב דעת קהל? חשוב לציין כי נושא זה קשור באופן ישיר ליחסי הגומלין שבין הממשל, במקרה שלפנינו- ביל קלינטון ובין התקשורת, משום שקיים רצון מצד קלינטון להשפיע על דעת הקהל והוא עושה זאת תוך שימוש בתקשורת.
מנגד פרוס לפני התקשורת סיפור מעניין ומרתק שיכול להיות רווחי ביותר ולהוביל לעלייה בכמות המכירות וזאת בנוסף לתפקידה העיקרי, לסקר כל אירוע שקשור לשלטון ולהביאו לידיעת הציבור.
במקרה שלפנינו נשער כי התקשורת היא זו שהכתיבה את היחסים מכיוון שהיא זו שחשפה את הפרשה, ללא ידיעתו או הסכמתו של קלינטון ומה שנותר לו לעשות זה לנסות לתמרן ולהשתמש בתקשורת לטובתו בכדי ליצור דעת קהל אוהדת כלפיו.
בחרנו להתמקד בעבודתנו בשאלה: האם התקשורת ביצעה את תפקידה המקורי וסיקרה באופן אובייקטיבי את הפרשה או התעסקה בפאן אחר שהוא לא בהכרח מקצועי? תאריך הגשה:   26.10.03