מושגים

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3376

תקציר העבודה

קורס:
ממשל ופוליטיקה- הגדרת מושגים
1 ) חמר רוז- הוא כינוי לתנועה ששלטה בקמבודיה בין 1975
ל-1979
והנה אחראית לאחד ממעשי השמדת העם הנוראים בתולדות האנושות, והקשים ביותר בהיסטוריה של קמבודיה. האידאולוגיה של הקמר רוז' תוארה כשימוש באמצעים סטליניסטים להשגת מטרות מאואיסטיות.
האמצעים היו השמדה של מעמד שלם של בני העם הקמבודי, מעמד תושבי הערים. מטרת הקמר רוז' הייתה ליצור חברה כפרית אוטופית ללא מעמדות. מטרה זו ניסו הקמר רוז' להשיג באמצעות ריקונן של הערים מתושביהן, סגירתם של בתי הספר, בתי החולים והמפעלים, חיסול מערכת הבנקאות והמטבע, הוצאה אל מחוץ לחוק של הדת וגירושם של תושבי הערים לחוות חקלאיות קולקטיביות, שהיו למעשה מחנות של עבודת כפייה. צעדים אלו הוצדקו בכך שהאוכלוסייה הייתה על סף רעב, שכן הכפרים התרוקנו מתושביהם בהפצצות האמריקניות.

2 )דילמת האסיר- היא בעיה פרדוקסלית בתורת המשחקים, שפורסמה בשנת 1950 על ידי מריל פלאד ומלווין דרשר מ־"מכון ראנד" בארצות הברית. הדילמה מדגימה מצב בו התנהגות רציונלית לחלוטין, מנקודת מבטו של הפרט, תוביל לתוצאה שאינה אופטימלית. בשל פשטותה, הדילמה משמשת כדוגמה קלאסית לבעיות בהן תורת המשחקים עוסקת. במדע המדינה משמשת דילמת האסיר להמחשה מצב שבו שתי מדינות נכנסות למירוץ חימוש. לכל מדינה יש שתי אפשרויות: להגדיל את תקציב הביטחון שלה או להגיע להסכם עם יריבתה לפירוק החימוש. בכל מדינה מקנן החשש שיריבתה תפר את ההסכם, ולכן כל אחת מהן נוטה לכיוון של מירוץ חימוש. כל מדינה נראית כפועלת באופן רציונלי, אך התוצאה היא בלתי רציונלית בעליל. דוגמה למרוץ חימוש מסוג זה הוא המלחמה הקרה
3 ) פמניזם- היא תפיסת עולם –