השפעת חילופי מנכ"לים של חברות על מחירי המניות וביצועי החברות כפי שמשתקפים בדו"חותיהן הכספיים.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2576
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

המסחר בבורסה פתוח לכלל הציבור ועל כן המחירים הנקבעים לניירות הערך והמניות הנסחרים בה מושפעים מהליכי הרוח בציבור ובפרשנויות שונות הניתנות להודעות החברות הנסחרות בה. מחיר המניה נקבע  ע"י כוחות השוק. מחירי ני"ע מושפעים מגורמים שונים: בטווח הקצר הגורמים הינם מאקרו כלכלים וגורמים הקשורים בהתפתחות החברה בנוסף גם גורמים זרים כמו חוסר יציבות מדינית, חוסר יציבות פוליטית אשר גורמת לתנודת השער כלפי מטה. בטווח הארוך מחיר מניה משקף את ערכה של החברה כפי שהוא נתפס בעיני כוחות השוק. ועל כן החלפת מנכ"ל הוא אירוע אשר משפיע על מחיר המניה.
מטרת עבודה זו לבחון תגובות שוק המניות להודעות הבורסה על החלפת המנכ"ל. ישנם גורמים רבים המשפיעים על מחירי מניות – מנתונים כלכליים ועד לגורמים פסיכולוגיים של המשקיעים ,אפילו מזג אוויר ומהפכה במצריים.
זאת מכיוון שמחיר המניה נקבע על ידי ציבור המשקיעים המפרש מידע באופן מגוון ישנם ציפיות שונות על ידי המשקיעים בשוק ההון.
בעבודתי אנסה לבדוק האם קיימת השפעה של הודעה לבורסה על החלפת המנכ"ל על מחירי המניות  בתקופה מסביב להודעה ובנוסף לענות לשאלה האם וכיצד שוק ההון מגיב להודעות הללו. כמו כן אבדוק האם יש קשר בין שינוי בסעיפים בדוחות הכספיים לשינוי במחיר המניה.
לצורך בחינת השערות המחקר בחרתי מדגם של 30 חברות הנסחרות בבורסת לנ"ע בתל אביב אשר שלחו בין השנים
2 006-2009 הודעה לבורסה על מינוי מנכ"ל חדש לחברתן. החברות נבחרו באופן אקראי ומתוך ענפי פעילות שונים. מתוך החברות שנבחרו נלקחו בחשבון 30 הודעות לבורסה על מינוי מנכ"ל חדש אשר מתפרסמות באתר הבורסה. הנתונים של מחירי הנעילה היומיים נאספו לפי תאריכי ההודעות שמופיעות באתר עבור חלון זמן של חודש ימים (31 יום) לפני  מועד פרסום ההודעה, ביום הפרסום וחודש לאחר פרסום ההודעה.
תוכן עניינים
מבוא
-3
המנכ"ל והפירמה …4
סקירת ספרות מחקרית –5
השערות המחקר …7
שיטת מחקר –8
ממצאים 9
דיון ומסקנות -..11
ביבליוגרפיה -..13