סמינריון בקורס: קבלת החלטות במערכת החינוך,מגדר כמשתנה מתערב בקשר בין סגנון קבלת החלטות לנטייה ליזמות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8454
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

מגדר כמשתנה מתערב בקשר בין סגנון קבלת החלטות לנטייה ליזמות תוכן מבוא
3
מסגרת תיאורטית יזמות עסקית 5
אינטואיציה בתהליכי קבלת החלטות 7
אינטואיציה בתחום היזמות העסקית   
1 0 מגדר ואינטואיציה
1 2
מגדר ויזמות  
1 3
שיטה מאפייני המדגם
1 6
כלי המחקר      
2 0 הליך המחקר
2 2
ממצאים
2 3
דיון
2 8
מגבלות המחקר והצעות למחקר עתידי
3 1
ביבליוגרפיה
3 3
נספחים
3 6
מחקרים רבים עוסקים בקשר בין תכונות אישיות שונות כגון מיקוד שליטה, פתיחות לשינויים ולחוויות חדשות, נכונות ללקיחת סיכונים, השגיות וחדשנות לבין הנטייה ליזמות (Mitchell & Busenitz, 2007) ואילו אחרים בוחנים את הקשר בין הסגנון הקוגניטיבי של היזם ליכולת לזהות הזדמנויות ולאופן קבלת ההחלטות אצל יזמים (Sadler-Smith,
2 004).
בעבודה זו אעמוד על הקשר שבין סגנון קבלת החלטות אינטואיטיבי לנטייה ליזמות וחשיבותו של המגדר בקשר זה.  בפרט, אשים דגש על סגנון קבלת ההחלטות של נשים ומקומן בתחום היזמות.
מטרת המחקר הנוכחי הינה להצביע על הקשר המסתמן בין סגנון קבלת החלטות אינטואיטיבי והנטייה ליזמות, ואת הקשרים בין כל אחד מהמשתנים הללו עם המגדר. לבסוף אציע כי המשתנה מגדר הינו משתנה מתערב בקשר האמור וכי הן הסגנון הקוגניטיבי והן המגדר עשויים לנבא בצורה הטובה ביותר את הנטייה ליזמות, דבר אשר יכול להרחיב את ההבנה בנוגע לחשיבות האינטואיציה בתחום היזמות, ובפרט של נשים אשר פוטנציאל ההצלחה שלהן בתחום היזמות אינו נופל משל עמיתיהם הגברים.
לשם כך, יבדק המודל במחקר אמפירי רחב אשר יכלול מדגם של סטודנטים המייצגים חתך מגוון מאוכלוסיית הסטודנטים בארץ. במחקר יושם דגש על בחינת נשים סטודנטיות לעומת גברים סטודנטים בכל הקשור למאפיינים אישיותיים וסגנון קבלת החלטות, כמו גם הנטייה של הסטודנטים להיות יזמיים, בעלי רעיונות יזמיים או בעלי עסקים.
מוצג השאלון ששימש לעבודה , ותוצאות הניתוח שבו.