מערכת היחסים בין הטרור לכלי התקשורת

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1006
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ברצוני לבדוק האם קיימת מערכת יחסים הדדית בין הטרור לכלי התקשורת. ידוע כי כלי התקשורת חיוניים ל"הצלחתו" של הטרור. אבל האם גם הטרור חיוני להצלחתם של כלי התקשורת?
מתקפת ה11 בספטמבר הצליחה להטיל חרדה ואי ודאות וגרמה לטראומה לאומית באמצעות הטלוויזיה. ההתקפה גרמה לקטיעה אוטומטית של לוחות השידורים בכל הרשתות והקדישה עצמה לבן לאדן ולתמונות המחרידות. בן לאדן לא רק השתלט על המסך, אלא גם הצליח לשמור על שליטתו ולהמשיך לקיים את המתח במשך ימים (גנור,2003).
על פי  בוראדורי (2004), עוד לא היה מצב שהאנושות קיבלה כל כך הרבה מציאות על מסך טלוויזיה. התמונות של ה11 בספטמבר לא הופקו עבור כיסוי תקשורתי, ולכן זה האירוע ההיסטורי העולמי הראשון- המכה, הפיצוץ, וההתמוטטות האיטית (בוראדורי, 2004). התערבותה של הטלוויזיה בבימויים של אירועים הנחשבים לרגעים גדולים בהיסטוריה יוצרת חוויה המסירה את הגבול בין הפרטי לציבורי. אירוע מדיה זה אירוע שהוא יוגדר כך בגלל הנוכחות של התקשורת, הציבור משתתף באירוע דרך התקשורת, היא נותנת פרשנות למשמעות הדברים כי זה רגע היסטורי. סוג אירוע המדיה של ה11 בספטמבר הוא כיבושים: אלו הם אירועים נדירים וחד פעמיים, המשתתפים בו גיבור מול הטבע או גיבור מול החברה, הסיכויים הם לרעת המשתתף. אנחנו צופים באירוע בגלל הדרמה…