ניתוח סמיוטי מרלבורו
תקציר העבודה
1 . התיאוריה ממנה אנו יוצאים היא שיטת המחקר של ניתוח טקסטים סמיוטי. הסמיוטיקה היא גישה לא ביקורתית, אשר טוענת שהאדם מונע על ידי מבנה המוח ולכן כולנו מושפעים מהמסר. הסמיוטיקה מניחה שהמסר תמיד קיים והשאלה היא איך הוא מועבר. התיאוריה הראשונה ממנה אנו יוצאים פועלת על פי ההיגיון התיאורטי של פיטר הולץ במאמר בו הוא מנתח פרסומות של בשמי גברים ובודק כיצד שימוש בסימנים איקוניים אשר פונים לאמוציה מעבירים את סימן הריח בחוש פחות וכיצד הוויזואליה מעבירה את מימד הריח. התיאוריה השניה ממנה אנו יוצאים פועלת על פי ההיגיון התיאורטי של עוז אלמוג במאמר בו הוא מנתח את המשמעות המשותפת של אנדרטאות על ידי שרשראות סימון. ההיגיון התיאורטי ממנו אנו יוצאים במחקרנו נשען על תיאוריות אלו ובודק את הוויזואליה כדרך המעבירה את חווית הטעם של הסיגריה וכן את מכלול הסימנים כדרך להעברת מסר משותף.
2. שאלת המחקר: איך סיגריות מעבירות את חווית הטעם דרך פרסומת?
–