השוואה בין שלושה תסריטים של התסריטאטי אנדרו קווין ווקר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5031

תקציר העבודה

מבוא
עבודתי תעסוק בשלושה תסריטים- "שבעה חטאים", "8 מ"מ" ו"סליפי הולו", אותם כתב התסריטאי אנדרו קווין ווקר. הסיבה בה בחרתי ביוצר זה היא משום שמאז ומתמיד שבעה חטאים היה אחד הסרטים האהובים עלי ביותר והיה לי ברור כי בעבודה מסוג זה, אבחר לעסוק בו. אמנם דיוויד פינצ'ר, במאי הסרט, הינו במאי מוערך וראוי להיות נושא העבודה, אך אותי עניין יותר האדם מאחורי הרעיון עצמו- התסריטאי.                                                                                                "תסריטאות ובימוי הם שני תחומי יצירה נפרדים הדורשים כשרים שונים.
האחד הוא יוצר מקורי המתחיל לארוג את סיפור העלילה מריק, השני הוא יוצר פרשן הלוקח את התסריט והופך אותו לתמונות עצמן, מפיח בו רוח חיים" (בינדרמן, 2005. עמ'
1 7).  לרוב נהוג לדבר על סרט כעל יצירה של במאי, גם בשיח הציבורי, בקרב הצופים עצמם נהוג לזהות סרט כזה או אחר לפי הכוכבים המשחקים בסרט או לפי שם הבמאי.   התסריטאי צ'ארלי קאופמן הוא אולי מקרה נדיר, של תסריטאי הזוכה לפופולאריות ושמו יכול להיות מוכר ומזוהה גם על ידי הקהל (Erin, 2006). לדעתי תפקידו וחשיבותו של התסריטאי נדחקת לשוליים. לכן, בעבודתי בחרתי להביא את התסריטאי "לקדמת הבמה" ולהתייחס אליו כאל המחבר העיקרי של היצירה.                                                                       ואכן, הקושי המרכזי בעבודתי היה בשלב איסוף החומרים עצמם, לא הצלחתי למצוא מידע רב על תסריטאים בכלל ועל אנדרו קווין ווקר בפרט. גם כאשר כבר מצאתי איזשהי פיסת מידע, זו תמיד הייתה התייחסות עקיפה, דרך מידע על הסרטים עצמם.                                                                                                                                                                               בחיפושי אחר תסריטים נוספים עליהם אחראי ווקר, מצאתי כי הוא כתב תסריט מקורי נוסף- "8
מ"מ" והיה אחראי על העיבוד של "סליפי הולו", במקור ספר של הסופר וושינגטון אירווינג. כאשר קראתי את שני התסריטים הנוספים, נוכחתי לדעת כי קיים בינהם מן המשותף- הן מבחינה תמטית והן סגנונית.                                                                                                                בעבודתי אתייחס אל ווקר כאל אוטר ואדון במאפיינים החוזרים ועולים משלושת התסריטים אותם הוא כתב, אעלה את הנושאים בהם בוחר ווקר לטפל דרך התסריטים שלו, אם בתסריטים המקוריים ואם באדפטציה שלו לסיפור קיים. כמו כן, אתייחס לשינויים, אם קיימים כאלה, שנעשו במעבר בין התסריט לסרט המוגמר.