פסיכולוגיה פיזיולוגית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1837
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן)  12
הקורס:      106משפטים – פסיכולוגיה פיזיולוגית חומר הלימוד למטלה:
ספר הקורס: פרק 3 – מבנה מערכת העצבים.                                       מדריך למידה לפרק 4.                                                                              תוכנת מולטימדיה: מערכת העצבים המרכזית. מספר השאלות:    20 משקל המטלה:      3  נקודות סמסטר:       א 2010 מועד אחרון להגשה: 4.12.09
    אנא שים לב:
מלאו בדייקנות את הטופס המלווה לממ"ן בהתאם לדוגמה שלפני המטלות.
העתיקו את מספר הקורס ומספר המטלה הרשומים לעיל.
חובה לענות על כל השאלות במטלה זו.  שאלות מסוג "רב ברירה" ערכן 4 נקודות כל אחת, בעוד ששאלות פתוחות ערכן 8 נקודות כל אחת.
שאלה
1 מדוע אספקת הדם אל המוח חייבת להיות רצופה בניגוד לאספקת הדם לשאר חלקי הגוף ?
א.      בתאי המוח אין מאגרים של גלוקוז ואין נשימה אנארובית (ללא חמצן) ב.       תהליך הפקת האנרגיה מהגלוקוז במוח הוא אנארובי ולכן אספקה רצופה של הדם הכרחית .
ג.         הדם מספק רק חמצן למוח ולכן אם תיפגע אספקת הדם התאים יפגעו.
ד.       תשובות א ו- ג נכונות.
שאלה 2
מה נכון לגבי קרומי המוח?
א.      הקרום העדין (Pia matter) צמוד מאד לרקמת המוח ועוקב אחר מתאר הרכסים והחריצים שלו.
ב.       במערכת העצבים ההיקפית אין חלל תת קורי ישנה התמזגות של הקרום העדין עם הקרום הקשה. ג.        בין הקרום העדין לקרום הקורים מצוי נוזל המוח שדרה (CSF) ד.       כל התשובות נכונות שאלה
3 א.
תאר/י את התפתחות מערכת החדרים מן הצינורית העצבית עד למערכת החדרים הקיימת במוח הבוגר.