פרה סמינריון בנושא: דוברים בפרסום:השפעת מגדר הדובר על עמדת הצרכן

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1737
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

דוברים בפרסום:השפעת מגדר הדובר על עמדת הצרכן תוכן העניינים:
מבוא …3-4
השערת המחקר -.4
מגדר ופרסומות:נשים וגברים בתשדירי פרסומת טליווזיונית-הצגה כללית של הנושא -5
תפיסת המגדר בפרסום –.6
הבדלים בין גברים ונשים כצרכנים –6-7
השפעת המגדר על ילדים בתהליך קבלת החלטות -8
סיכום ומסקנות -..9
ביבליוגרפיה –10 מבוא
 אנו חיים בעולם עתיר פרסום וצפיפות של מסרים מסחריים, תהליך הפרסום הוא חלק מתמהיל התקשורת השיווקית,הדורש השקעת משאבים רבים מאוד מתקציבה של כל פירמה ונועד ליצור מודעות של קהל היעד למוצרי הפירמה או היזכרות של הצרכן לגבי המותגים המפורסמים.
אחת מהמשימות המורכבות של כל פירמה היא למצוא את פלח השוק וקהל המטרה המתאימים ביותר למוצריה, להגיע אליהם בעזרת מסע פרסום מוצלח,להשפיע עליהם לטפס במעלה סולם מדרג ההשפעות ולבסס קהל צרכנים שיישאר נאמן למותגיה.
לפיכך,תהליך הפרסום הינו אחד מהכלים האסטרטגיים החשובים של כל פירמה במאבקה להגיע אל הצרכן הפוטנציאלי,שכן המאבק הינו קשה ומתרחש בשוק דינאמי המשתנה באופן מהיר,ונעשה מול מתחרים רבים וחזקים. לפרסום למעשה יש ערך רב בחיינו ומכאן גם שיש לו השפעה גדולה עלינו.
אין ספק שהפרסום הוא חלק מהתרבות של ימינו וההכרה בפרסום כחלק אינטגראלי מהמרקם התרבותי היא עניין של זמן בלבד. יש להודות שלא רק הפרסומות יוצרות ומשתמשות בסטריאוטיפים, אך בהיותן צורת ההתרבות הנפוצה ביותר בחברה של ימינו, השפעת הפרסומות היא החזקה ביותר.
אין ספק שפרסומות סטריאוטיפיות משמרות ערכים ונורמות בתרבות. לכן הפרסומות בפרט והטלוויזיה בכלל מסוגלות לתרום להבניית מציאות מגדרית. יש לצפות כי חשיפה לתכנים מאתגרים חברתית ושוויוניים יכולה להביא לפיתוחן של עמדות שוברות סטריאוטיפים.
הטלוויזיה יכולה להוות סוכן חברות המאיץ תהליכי שינוי ולא רק סוכן המשמר הסדר חברתי קיים.
יש להודות שלא רק הפרסומות יוצרות ומשתמשות בסטריאוטיפים, אך בהיותן צורת ההתרבות הנפוצה ביותר בחברה של ימינו, השפעת הפרסומות היא החזקה ביותר.
השימוש בדמויות המייצגות סטראוטיפים מגדריים בפרסום הוא נושא שנחקר לעומק ואף נמצא כמשליך על כל תפיסת המציאות של התפקידים המגדריים בחברה בה אנו חיים.