עבודת סמינריון הליקובקטר פילורי ותסמונת מטבולית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2437
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודת סמינריון הליקובקטר פילורי ותסמונת מטבולית תחום:
מדעי התזונה הנושא:
הליקובקטר פילורי ותסמונת מטבולית תאריך הגשה: 18.5.2011
תוכן עינינים                                                                                                 עמ' תקציר -…3
מבוא
–4-8
הצגת המאמרים –9-10 סיכום ומסקנות –..11
ביבילוגרפיה 12
נספחים -.13-16
תקציר הקשר בין הליקובקטר פילורי ותסמונת מטבולית נבחן בשנים האחרונות מכמה היבטים שונים. בעבודה זו ניסינו להציג את הקשר בין השניים, תוך בחינת מנגנונים אפשריים כגון ציטוקינים דלקתיים, הורמונים שונים והשפעתו הישירה של החיידק, על הופעת תסמיני הסינדרום המטבולי.
הליקובקטר פילורי הינו חיידק גרם-שלילי החי ברירית הקיבה אשר גורם לתגובה דלקתית של מערכת החיסון. ידוע כיום כי הוא הגורם העיקרי למחלת הכיב העיכולי וייתכנו אף מחלות מחוץ למערכת העיכול, כמו מחלת לב טרשתית, מחלות כלי דם ועמידות לאיסולין.
התסמונת המטבולית מוגדרת כצבר של גורמי סיכון עצמאיים להתפתחות מחלות לב, כלי דם וסוכרת, אשר בבסיסה עמידות לאינסולין והשמנה בטנית. בהשמנה בטנית נמצא שיחרור מוגבר של חומצות שומן חופשיות, ציטוקינים דלקתיים ואדיפוקינים אשר נמצאו כתורמים להתפתחות עמידות אלינסולין.
שלושת המחקרים שנבחרו לעבודה זו מנסים למצוא את הקשר בין נוכחות החיידק לתסמונת המטבולית, כאשר שניים מהם מצאו קשר אפשרי, ואילו המאמר הנוסף לא מצא.
בשל אי אחידות בנושא וחשיבותו הרבה, מומלץ להמשיך ולחקור קשרים אפשריים בין השניים.