יחב"ל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3635
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1 :
הנכם משמשים כחברים בוועדה בינלאומית ,אשר אמורה להציג דרכי פתרון לסכסוך המתמשך בין ארה"ב לקיצוניות האסלאמית.מהי הדרך הריאלית שהייתם מציעים למען הגעה לביטחון ולשלום בין שתי המדינות ,ומהם הנתיבים המוסדיים -ליברליים שהייתם מציעים לשתי המדינות לאמץ לשם השגת מטרה זו?נמקו והסבירו תשובתכם.
תשובה:
הדרך היחידי שאפשר לעשות זה להמשיך את הדרך הדמוקרטיזציה של מדינות העולם דרך גלובליזציה.
ארצות הברית היא משטר דמוקרטי בעט כלכלה הכי חזקה בעולם ובכל שאר התחומים בביטחון,ביחסי החוץ הבינלאומיים.
סוריה /איראק/ צפון קוריאה / פקיסטן וכו' מדינות מתפתחות או נחשלות .ארצות הברית הכריזה מלחמה נגד ארגון טרור שהוא אינו מדינה וזו בעיה מבחינה ריאליסטית .ההסבר הריאליסטי יהיה שהמלחמה היא נגד אפגניסטן ועיראק .בנוסף הריאליסט יטען שמדינה ולא האויים או החוק הבינלאומי נלחם את המלחמה . ארצות הברית של היום מחשבת למעצמת העל היחידה אולם אין ולא נראית באופק ברית צבאית כנגדה.
הגורמים המשותפים גלובליזציה וליברליזציה ,והאינטרסים של שתי המדינות לתוך המערבולת של תהליכים בינלאומיים טבעיים ואף לא טבעיים. שלום הדמוקרטי עולם שיותר ויותר דמוקרטית שולטות בו יהיה לעולם בטוח יותר.דמוקרטית פחות ששות אל הקרב מדיקטטורות ,הדמוקרטית הליברלית הן כוחות "טבעיים "למען השלום .דמוקרטית מעורבת לא פחות במלחמת מדינות שאינן דמוקרטית טיבען כמעט ומעולם לא יזמו מלחמת אחת נגד שנייה .הן נוטות ליישב את המחלוקות ביניהן ולשאוף לכונן בריתות לפיכך אם תימשך הדמוקרטיה להתפשט עשויה מגמה זו להיות בעלת חשיבות מכרעת לשמירה על שלום בינלאומי עתידי.אין פתרון שנמצא השלום יבוא דרך הכלכלה .פוליטיקה של מדינה דמוקרטית