פאבים ומועדונים ושימושם באינטרנט לצורכי פרסום, שיווק ויחסי ציבור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 11488
מספר מקורות 32

תקציר העבודה

תוכן עניינים
רשימת טבלאות ואיורים -.II תקציר –…III
1 .הקדמה –..1
2 .מבוא
תיאורטי –.
4 – 2
            2.1  יחסי ציבור ויחסי ציבור מקוונים -..2
            2.2  בניית יחסים ודיאלוג -…3
3 .
הארגונים/האתרים הנבחנים -…7
– 5
            3.1
'פייסבוק' –5
            3.2 שימוש של ארגונים הקשורים לחיי הלילה באינטרנט לצרכי יחסי ציבור ..7
4 . שאלות והשערות מחקר –..11
– 8
            4.1 הגדרות המשתנים –10 5. שיטת המחקר -…14
– 12
            5.1 אוכלוסיית המחקר והמדגם 12
            5.2
הליך –..12
            5.3 כלי המחקר -13
6 .
ממצאים 22
– משפטים             6.1
סקר –…משפטים             6.2 ממצאים ניתוח תוכן כמותי 20 7.
מסקנות 28
– 23
            7.1
דיון 23
            7.2 מגבלות המחקר –…27
            7.3 תרומת המחקר והצעות למחקרי המשך –…28
8 . רשימת מקורות -31
– 29
9.
נספחים .47
– 32
בעבודה זו נבחן עד כמה תופסים לקוחות ועובדי פאבים ומועדונים את האינטרנט ככלי לשיווק ופרסום, אשר מטרתו למשוך לקוחות אל פאבים ומועדונים. ובנוסף נבחן את היחסים בין פאבים ומועדונים לקהל לקוחותיהם. בחרנו להתמקד בפאבים ובמועדונים משום שזהו נושא אשר מאוד נפוץ היום בתחום יחסי הציבור באינטרנט. כמו כן, נושא זה מעניין אותנו עד מאוד, מאחר ואנו חלק מעולם זה של שיווק ופרסום הקשורים בפאבים ובמועדונים. אנו נבחן פאבים אשר נמצאים באזורי עמק יזרעאל וחיפה, מתוך ידע קודם על כך שפאבים ומועדונים באזור זה משתמשים באינטרנט ובפרט ברשת החברתית 'פייסבוק' לצורך השיווק והפרסום שלהם. את סקירת הספרות לעבודה זו ביססנו לפי התיאוריה הדיאלוגית, וכן לפי התיאוריות היוצאת ממנה – גישה היצירה המשותפת וגישת הקוארינטציה. נגענו ביחסי הציבור בכלל, ובאינטרנט בפרט, במיוחד התמקדנו באתר ה'פייסבוק'. נושא זה קרוב לליבנו משום שאנו עובדות בפאבים ומועדונים אשר נמצאים באזור עמק יזרעאל. אנו חשופות לפרסום ולשיווק של פאבים ומועדונים באינטרנט בצורה רחבה מאוד, ומשני היבטים: בתור עובדות ובתור לקוחות. מסיבה זו, עניין אותנו לדעת האם ישנו הבדל בתפיסותיהם של עובדי פאבים ומועדונים לבין תפיסותיהם של לקוחות של פאבים ומועדונים בנוגע לשיווק ופרסום באינטרנט.
שיטת המחקר בה השתמשנו לצורך בחינת התפיסה של לקוחות פאבים ומועדונים את האינטרנט ככלי פרסומי ושיווקי שמטרתו למשוך יותר לקוחות אל הפאבים והמועדונים, היא סקר שהועבר לעובדי הפאבים והמועדונים וסקר שהועבר ללקוחות הפאבים והמועדונים. שיטה נוספת בה השתמשנו היא ניתוח תוכן כמותי של כ – 60 דפי 'פייסבוק' של פאבים ומועדונים. ממצאי המחקר מצביעים על כך  שעובדי פאבים ומועדונים תופסים את האינטרנט ככלי לשיווק ופרסום של פאבים ומועדונים במידה רבה, כמו לקוחות הפאבים והמועדונים התופסים את האינטרנט ככלי לשיווק ופרסום של פאבים ומועדונים במידה רבה. בנוסף, ממצאי המחקר מצביעים על כך שקיים דיאלוג על גבי דפי 'פייסבוק' בין הפאבים והמועדונים לקהל לקוחותיהם.