עבודה בהיסטוריה של אמריקה הלטינית והיא עוסקת בהשוואה בין שני יומני מסע של חוסה מרטי ושל וויליאם קרטיס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2674
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

נוסעים אל ומחוץ לאמריקה הלטינית: השוואה בין שני מקורות בעבודה זו אבדוק שני כתבי מסע האחד הוא של לטינו אמריקאי אשר נוסע לארצות הברית והוא חוסה מרטי והשני הוא של נוסע  אמריקאי אשר מגיעה אל אמריקה הלטינית והוא של וויליאם אלרוי קרטיס. אבדוק את מטרות נסיעתם, את הרשמים שלהם ממסע זה וכיצד אם בכלל הושפעו מהמקומות בהם ביקרו. בחרתי בשני אישים אלו כיוון שיש להם בסיס משותף הם שניהם נסעו באותה תקופת זמן, חוסה מרטי נבע לארצות הברית ואילו וויליאם קרטיס הגיע מארצות הברית אל אמריקה הלטינית. ·         פרק א': חוסה מרטי:
o       רקע על חוסה מרטי. o       ארצות הברית בעיני חוסה מרטי.
·         פרק ב': וויליאם קרטיס:
o       רקע על וויליאם קרטיס.
o       אמריקה הלטינית בעיני וויליאם קרטיס. ·         פרק ג: מסקנות והשוואה בין שני המקורות.
תוכן עניינים:
מבוא –עמוד
2 פרק א' חוסה מרטי, לטינו אמריקאי בארצות הברית עמוד 4-3
פרק ב' וויליאם קרטיס, מבט על אמריקה הלטינית ..עמוד 7-5
פרק ג' השוואה בין שני המקורות –..עמוד 9-8
סיכום -..עמוד
1 0 ביבליוגרפיה –…עמוד
1 1
מבוא:
מפגשים בין אמריקה הלטינית אל אירופה וארצות הברית התרחשו החל מגילוי אמריקה  ועד ימינו. המפגשים אשר התרחשו במהלך המאה ה-19 היו חלק בלתי נפרד מעיצוב המדינות החדשות שזה עתה קיבלו את עצמאותן.
בעבודה זו אעסוק בשני מפגשים מסוג זה של כותבים שונים ואשווה בין הרשמים של אותם כותבים. המפגש הראשון הוא של לטינו אמריקאי, חוסה מרטי, עם ארצות הברית והמפגש השני הוא של אמריקאי, וויליאם קרטיס, עם מדינות אמריקה הלטינית. בחרתי בשני כותבים אלו בגלל המשותף להם, הם מגיעים אחד אל ארצו של השני, הם שניהם עיתונאים במקצועם והם בני אותה תקופת זמן. למרות המשותף להם הנסיבות בגללן הגיעו אל הארצות המדוברות הן שונות כמו גם מטרת הכתיבה של אישים אלו היא שונה.