סמינר עיוני אסטרטגיה עסקית - חברת טמבור

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 9237
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

      מס"ד סעיפי משנה הנושא עמודים
1 .
תוכן עניינים
2-3
2 .

2 .
מבוא
4
2 .1
רקע, תיאור החברה ופעילותה
4
2 .2
מוצרי החברה בהיבט השיווקי 5
2 .3
תחומי פעילות ועיסוק עיקריים
6
2 .4
מטרות עיקריות ויעדים מרכזיים של החברה 7
2 .5
נושא העבודה בהיבט השיווקי 7
3 .
3.
האסטרטגיה השיווקית
8
3 .1
רקע
8

3 .2
3 משפחות האסטרטגיה להתמודדות עם 5 כוחות תחרותיים
1 0 – 9

3 .3
חמשת הכוחות של פורטר
1 1

3 .4
מגבלות המודל של פורטר
1 2

3 .5
מודל קבוצת יועצי בוסטון
1 4 – 13

3 .6
דילמות אסטרטגיות ברמת החברה משפטים
3 .7
סימני השאלה
1 6

3 .8
מסקנות
1 7
4 .
4.
תמהיל השיווק – ארבעת מדדי המוצר
1 8

4 .1
רקע – P -4
2 0 – 18

4 .2
מערכת הפרסום וקידום מכירות
2 2 – 21

4 .3
מערכת המידע השיווקי
2 3
5.
5.
הסביבה העסקית
2 4
5.1
הקדמה
2 4
5.2
ניתוח סביבת המיקרו
2 6 –
5 5.3
ניתוח סביבת המאקרו
3 0 – 27
5.4
ניתוח מחסומים לחדירה
3 3 – 31
6 .
6.
ניתוח ענפי
3 4

6 .1
הקדמה
3 4

6 .2
ניתוח המתחרים
3 5

6 .3
S.W.O.T.
36

6 .3.1 – העוצמות של החברה
3 9 – 37

6 .3.2 – החולשות של החברה
4 0 מס"ד סעיפי משנה הנושא עמודים
6 .
6.4
האיומים על החברה
4 2 – 41
6 .5
ההזדמנויות
4 3
7.
7.
החלופות האסטרטגיות
4 4
7.1
הקדמה
4 4
7.2
מוצר חדש מוצר קיים
4 7 – 45
7.3
החלופות המיידיות
4 9 – 48
8 .
8.
סיכום והמלצות 50
8 .1
פתיח ותודות 50
8 .2
סיכום והמלצות 52 – 51
9.
9.
ביבליוגרפיה 53
חברת "טמבור" קיימת כבר כ- 70 שנה, הוקמה בשנת 1936 כחברה פרטית ע"י יהודים אשר עלו מגרמניה וצפו את העומד להתרחש באירופה עם עליית הנאצים לשלטון(1).
מפעל קטן לצבעים הוקם בצ'ק פוסט בחיפה ולאחר מכן הפך לחברת "טמבור" , מאז היווסדה, עברה החברה שינויי בעלות ואף שינתה את שמה מספר פעמים. ב- 1993 הפכה החברה מחברה פרטית לחברה ציבורית.
צמיחה גדולה בפעילות המפעל הייתה בין השנים 1959 – 1961 תקופה שבה חלו שינויים מהותיים בהרכב הבעלים, עם שינוי זה הועבר אף המפעל מחיפה לאזור תעשייה דרומי בעכו.
בשנות השבעים ננקטו מספר מהלכים, שהציבו את "טמבור" בפסגת ענף הצבע בישראל וכחברה בעלת שם עולמי. "טמבור" רכשה בתקופה זו את חברת צבע-תעשיות צבעים בע"מ והתמזגה עם חברת אסקר בע"מ.
מכאן עברה הבעלות והשליטה ב"טמבור" לקונצרן כור וחברת P.E.C .ומכאן גם הפכה "טמבור" למובילה בתחום הצבע בישראל.
כיום החברה הינה יצרנית הצבעים הגדולה בישראל והיא מספקת כ- %75 מסך הדרישות לצבע. החברה מעסיקה מונה כיום כ- 1,350 עובדים. בנוסף לפעילותה המרכזית בתחום הצבעים, החברה פעילה בתחומים נוספים באמצעות חברות בת אשר העיקריות בהן הינן: "שרפון" , "צח-שרפון" בע"מ נפח השוק:
בארץ מוערך בכ- 320 מיליון דולר מכירות(2).
נתח השוק: של טמבור מוערך בכ- 205 מיליון דולר בארץ וכ-
5 מיליון דולר ליצוא. המבנה הארגוני: חברת "טמבור" בנויה משלוש חטיבות:
* חטיבה דקורטיבית –  שמייצרת את צבעי הבניין וכו'…
* חטיבה תעשיתית – שמייצרת את הצבעים לתעשייה, לאניות, למטוסים וכו'… * חטיבת הלוגיסטיקה –  שנותנת שירותים לשתי החטיבות הנ"ל.

2 .2.1
שיווק צרכני – השיווק הצרכני בחברה הינו כלפי אותם מוצרים        המיועדים לצרכנים וללקוחות פרטיים המהווים את הצרכן הסופי, או     המשתמש, עבורם מתאימה אסטרטגיית שיווק נפרדת נקודתית, מדובר     לקוחות המוניים ובלתי נראים. מיצוב המוצרים שונה, התמחור אף שונה     וערוצי השיווק וההפצה שונים לחלוטין(3).

2 .2.2
שיווק תעשייתי – …