בריתות אסטרטגיות בין ארגונים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אמון עסקי, ארגונים, בריתות אסטרטגיות, בריתות רשת, גישת המשאבים, עלויות העסקה |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 3790 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
פירמות זקוקות לבריתות אסטרטגיות להשגת יכולות ומשאבים להשגת יתרון תחרותי בשוק בו הן פועלות. בריתות אסטרטגיות מביאות ערך מוסף לארגונים, למרות שיש ביניהן בריתות רבות שנכשלות.(Ketchen & Hult, 2002) כבר בשנות השמונים תופעת המיזוגים והרכישות החלה לתפוס תאוצה ובמקרים רבים היא הפכה לאפשרות האסטרטגיה המועדפת של מנהלי חברות גדולות,( Epstein,2005 ,2004).
חוקרים ניסו להבין למה ואיך ארגונים משתנים וצורות ארגוניות חדשות מתעוררות. הם (Schuler & Jackson,2001 ,2004,2005 ,Epstein) מצאו כי שינויים במבנה החברתי, במשאבים הסביבתיים או בטכנולוגיות הם אלו המכינים את הקרקע ומפנים מקום לצורות ארגוניות חדשות.
בכדי שהברית האסטרטגית תצליח יש צורך שיהיה בה אווירה של אמון, זאת על מנת לשמור על ראייה אסטרטגית רחבה ולהרגיש אמפטיה אמתית לאחרים, אפילו למי שעדיין נחשבים מתחרים בתחומים אחרים,.(Mellat-Parast & Digman ,2007, Ellis, 1996) העבודה בודקת את נושא הבריתות האסטרטגיות מכמה היבטים , לפי מחקרים תיאורטיים בתחום , כאשר לסיכום- מהמחקרים שנבדקו עולה כי ישנן יתרונות רבים שארגונים יכולים להשיג באמצעות בריתות אסטרטגיות.
תוכן עניינים
מבוא
בריתות אסטרטגיות בארגונים בני זמננו עלויות העסקה גישת המשאבים בריתות של רשתות אמון סיכום ביבליוגרפיה