עבודה סמינריונית בנושא: "גלובליזציה והגירת עבודה בדגש על מדינת ישראל"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4552
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודה בנושא: "גלובליזציה והגירת עבודה בדגש      על מדינת ישראל".
במסגרת הסמינריון: "חברה אזרחית גלובלית".
,
2 011.
תוכן העניינים

1 )     מבוא –.3
2 )     חלק תיאורטי גלובליזציה- רקע 4
הגירת עבודה- רקע –.8
3 )     חלק אמפירי עובדים זרים בישראל -..11
מדיניות ישראל בעניין העובדים הזרים -13
ארגוני החברה האזרחית בישראל העוסקים בנושא משפטים מדיניות הגירת העבודה במדינות אירופאיות–..17

4 )     סיכום -..21
5)     מקורות -24
מבוא
בעשורים האחרונים אנחנו עדים לתהליכים והתפתחויות משמעותיים בתהליך הגלובליזציה, ההתפתחויות האלה גורמות לרבים מאיתנו לחוש לעיתים כי מתקרב היום בו נחיה בעולם גלובלי לחלוטין, כלומר, מדינה אחת גדולה אשר בה אזרחים כל תושבי כדור הארץ, מדינה בה תרבויות מתמזגות ולאזרחים בה שוויון זכויות והזדמנויות.
האם אנו מתקרבים למימוש הרעיון האוטופי הזה או שמא הוא רק בגדר רעיון אוטופי ובעצם מדינות העולם רק הולכות ומתכנסות אל תוך עצמן, חרדות לזהותן ותרבותן וכך אנו רק הולכים ומתרחקים מהכיוון הזה ?
בעבודה זו אציג את מאפייניה של הגלובליזציה, באילו תחומים מתחומי החיים אנו חשים בה, מה עומקה והיקפה, כיצד מדינות מושפעות ממנה וכיצד הן מגיבות לה. לאחר מכן אבחן נושא אשר מהווה אחד מהמאפיינים של הגלובליזציה- נושא הגירת העבודה ממדינות למדינות, לאחר שאתן רקע על הנושא אגיע לחלק המחקרי של עבודתי ובו אבחן את מדיניותה של מדינת ישראל בנושא, בדגש על היותה מדינה בעלת מאפיינים ייחודיים (תרבותיים, לאומיים ודתיים).
אסיים את העבודה בהצגת מדיניותן של מדינות אירופה בנושא תוך התמקדות במקרה הגרמני, הצרפתי והבריטי.
מטרת עבודתי היא לתת מענה לשאלה אשר הצגתי בראשית דבריי, זאת דרך ניתוחה של תופעת הגירת העבודה, אם אוכל להצביע על כיוון מסוים אליו תופעת ההגירה הולכת, אוכל גם להצביע לאיזה כיוון הולך חלק מתהליך הגלובליזציה, שכאמור, הגירת העבודה היא אחת ממרכיביו.
את החומרים לעבודה ליקטתי מחומר הלימוד של הקורס, מספרים העוסקים בנושא הגלובליזציה ובנושא הגירת העבודה/העובדים הזרים ומקטעי עיתונות.