הצעת מחקר לתזה:קשר בין התנהגות אזרחית אינטליגנציה רגשית וביצועים בעבודה אצל עובדים בעלי סטאטוס העסקה שונה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7609
מספר מקורות 60

תקציר העבודה

מטרה יישומית: תרומתו של המחקר היא לעסוק בתחום שלא עסקו בו קודם בספרות בהרחבה, השוואה בין ביצועי עובדים בעלי סטטוס העסקה שונה בארגונים פיננסים וכיצד אלו מושפעים ממשתנים שונים התהנגותיים ואישיותיים  בתחום ביצוע עבודתם- מכירות.
הרצון הוא למצוא מה מנבא ביצועי מכירות טובים וכיצד ניתן יהיה למקסם מכירות על מנת למקסם את רווחי הארגון.
תחום המחקר: תחום המחקר שאליו מותאמת העבודה הוא תחום של התנהגות ארגונית, בתחום של התנהגות ארגונית נבדקה גם השפעת הארגון על העובדים ועל ביצועיהם.
התנהגות ארגונית עברה הרבה שינויים בשנים האחרונות, אנו עדים לסוגי עובדים שונים, משרה מלאה או משרה חלקית, עובדי קבלן ועובדים בעלי קביעיות ולכן מעניין בתחום זה להבין כיצד כל השינויים הללו משפיעים על עובדי הארגון והארגון ככלל בביצועי המכירות שלו ורווחיו.
תהליכים של רכישת ידע,ניהול נכון ושימוש בנתונים הפיננסים  הם אלו שיובילו את הארגונים להיות אפקטיביים (Munir sukoco & Shang Lee, 2007).
ארגונים פיננסים הנם ארגונים מבוססי מכירות ולכן נערך כאן ניתוח האמור לעזור להבין כיצד ניתן לייעל את המערכת ולפתור את בעיית האפקטיביות שקיימת בארגונים רבים ומהווה את נקודת המכשול.
על מנת להתחיל להבין מהם הגורמים לאפקטיביות, ביצועי מכירות והשפעתם יש להבין קודם  כיצד הספרות מגדירה אפקטיביות ארגונית.
אפקטיביות ארגונית הוסברה על ידי כך שארגון הוא מקום בו אנשים בעלי יכולות שונות נפגשים/ מקובצים על מנת להפוך ארגון ליעיל, על מנת שארגון ייקרא יעיל (אפקטיבי) יש צורך בקיום שלושה תנאים: אנשים אלו ירצו להיות חלק מהארגון ולהישאר בו, ירצו לעמוד בדרישות התפקיד שלהם ולתרום את היצירתיות שלהם וכוח הרצון שלהם מעבר לדרישות התפקיד (Werner,2000)  .
Lopes et al. 2004 טען כי לאינטליגנציה רגשית יש השפעה חיובית על הקשרים שאדם מפתח בזמן עבודתו בין עם העובדים עימו או עם ספקים ולקוחות מבחוץ.
מחקרים נוספים שנערכו על ידי  Schutte, Schuettpelz & Malouff Goleman; (2001) (2001) מצאו שישנו קשר חיובי בין אינטליגנציה רגשית לבין ביצועים גבוהים בעבודה כאשר הם בדקו עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מול עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה בביצועי עבודה וגילו, כי לעובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה הביצועים היו טובים בהרבה יותר. התחום של אינטליגנציה רגשית החל בעבודתם של חוקרים עוד בתחילת המאה שעברה עם (1920)Thorndike; (1933) Vernon; (1983)Gardner; (1927)Moss and Hunt,שפתחו את המושג אינטליגנציה חברתית.
תוכן עניינים:
מבוא …עמ' 3
·         סקירת ספרות -עמ'
4 רציונל המחקר ..עמ' 13
מודל המחקר -..עמ' משפטים השערות המחקר ..עמ' 16
הגדרות וסווג המשתנים -..עמ' 17
אוכלוסיית המחקר ותהליך הדגימה -עמ' 20 שיטת עבוד הנתונים –..עמ' 21
מגבלות המחקר -עמ' 22
ביבליוגרפיה –עמ' 23
נספחים שאלון התנהגות אזרחית -.עמ' 30 שאלון אינטליגנציה רגשית …עמ' 32
שאלון ביצועים -עמ' 34
**העבודה כוללת את הצעת המחקר בלבד ללא המחקר עצמו!!!!