שילוב אוכלוסייה עם פיגור שכלי במסגרות החינוך הרגיל
מוסד לימוד | מכללת קיי |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אתיקה, חינוך מיוחד, פיגור שכלי |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 4240 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
שנת הלימודים תשס"ה שם הקורס- דילמות אתיות בחינוך מיוחד.
נושא העבודה: שילוב אוכלוסייה עם פיגור שכלי במסגרות החינוך הרגיל.
שם המנחה:
מגישה: ת.ז: תוכן עניינים
הקדמה — 3
מה זה אתיקה? –. 3 הבעייתיות באתיקה : היחסיות –. 3
יחסיות אתית בתוך החברה –.. 4
אתיקה מקצועית –.. 4
מהו חינוך מיוחד –.. 5 חוק החינוך המיוחד ותוכנית השילוב –… 5 מבוא –… 7
פרק ראשון עיקרון הנורמליזציה –… 9
תיאור הדילמות העולות בתוכנית השילוב -. 12 בדידות 12
פרק שני –… משפטים הצגת הערכים המתנגשים –… משפטים בעייתיות ביחסים בין המעגלים האתיים – 17
סיכום מהות תוכנית השילוב -… 18
ברמה האישית — 19
ברמה המשפחתית 19
ברמה הקהילתית … 19
דוגמא למקרה המיישם את תוכנית השילוב – 19
מידע כללי על תסמונת דאון – 23
מתי תסמונת דאון התגלתה -. 23
סיכום — 24
ביבליוגרפיה 26
שילוב אוכלוסייה עם פיגור שכלי במסגרות החינוך הרגיל הקדמה:
מאחר ושם הקורס זה דילמות אתיות בחינוך מיוחד ראיתי מן הנכון להתייחס בקצרה להגדרת המושגים,אתיקה,וחינוך מיוחד,ובשל נושא העבודה התייחסתי ל- חוק החינוך המיוחד ותוכנית השילוב בהקדמה זאת,ולהלן ההגדרות וההתייחסות בקיצור;