פיזיולוגית ב', למידה וזיכרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 19
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1950
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממ"ן
1 9 עוסק בלמידה וזיכרון ומקיף את רוב הפרק. הממ"ן בציון 100 וכתוב באופן מפורט וברור.
מטלת מנחה (ממ"ן) 19
שאלה 1
א.  הסבר/י במילים שלך את חוק הֶבּ. (4 נק') ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ב. הצג/י דוגמא ללמידה בה מיושם חוק זה.
(4 נק') ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ שאלה 2
איזה מבין המשפטים הבאים אינו נכון בנוגע לצורות היסודיות של למידה?
א.   בהתניה קלאסית נוצר קשר בין שני גירויים סמוכים בזמן.
ב.    התניה אינסטרומנטלית עוסקת בתגובות אוטומטיות טיפוסיות למין.
ג.    למידה מוטורית מהווה חלק מלמידת גירוי תגובה.
ד.    התניה אינסטרומנטלית מבוססת על יצירת קשר בין גירוי לתגובה.
ה.   תפקידה המרכזי של למידה תפיסתית הוא לזהות ולמיין עצמים.
שאלה 3
איזה מהנהלים הבאים מאפשר להשרות הגברה ארוכת טווח (LTP) מלאכותית בחתכי היפוקמפוס במעבדה?
א.   גירוי בו-זמני של סינפסה חלשה עם סינפסה חזקה בשדה CA1 יצור LTP אסוציאטיבי. ב.   גירוי גבה תדר של המסילה הפרפורנטית יצור LTP אסוציאטיבי בתאי הרכס המשונן.
ג.    גירוי נמוך תדר של סינפסה חלשה בשדה CA3 ייצור LTP שאינו אסוציאטיבי.
ד.   גירוי בו-זמני של המסילה הפרפורנטית ושל תא ברכס המשונן ייצור LTP לא אסוציאטיבי. שאלה 4
כיצד מעורבים קולטני NMDA בתהליך יצירת הגברה ארוכת טווח (LTP)?
א.   יצירת LTP אפשרית ללא קולטן NMDA, אך שימורו מחייב את פעילות הקולטן.
ב.    יציאת יוני סידן מהעוקץ הדנדריטי דרך קולטן NMDA מאתחלת יצירת LTP.
ג.    קולטן NMDA הכרחי ליצירת LTP אך לא לשימורו לאחר שנוצר.
ד.   הפעלת קולטן NMDA מאפשרת כניסת יוני מגנזיום לעוקץ הדנדריטי ויצירת LTP.
שאלה 5
מה מייחד תאים פירמידליים בתצורת ההיפוקמפוס?
א.   נוירונים אלה שולחים אקסונים היוצרים את המסילה הפרפורנטית.
ב.   נוירונים אלה מעצבבים את התאים המגורגרים ברכס המשונן.
ג.    בעוקצים הדנדריטים של נוירונים אלה לא יכול להיווצר LTP.
ד.   בדנדריטים של תאים אלה יכול להיווצר פוטנציאל פעולה דנדריטי.
ה.   כל התשובות נכונות.