ניתוח אירוע דליסה ביפן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1156

תקציר העבודה

ניתוח אירוע – Delissa in Japan א.         כמעט עשור לאחר השקת "דליסה" ביפן, עם השותף המקומי "ניקו", חברת אגריה צריכה להחליט על המשך דרכה בשוק זה. עומדות בפניה מספר אפשרויות, האם לבטל את החוזה עם השותף המקומי הנוכחי (ניקו) ולמצוא שותף מקומי חדש, האם לחדש את החוזה עם "ניקו" ולנסות ולהגדיל את נתח השוק, או לחלופין, אולי כדאי לאגירה לצאת מיפן ולהודות באי הצלחה.
ב.         חברת אגריה השבדית, אשר נוסדה ב- 1967, החליטה במסגרת מסע ההתרחבות שלה ברחבי העולם, להיכנס לשוק היפני.
לצורך הכניסה לשוק היפני חברה אגריה לחברת ניקו היפנית, אשר ייצרה והפיצה מוצרים שונים, כגון: חלב, אורז, מיצי פירות וכד'. אגריה קיוותה לנצל את רשת ההפצה של ניקו לחלב לצורך הפצת מוצריה ביפן. למרות שהחברה הציבה לעצמה כיעד להגיע לנתח שוק של 5% בשנה הראשונה ול- 10% בתוך שלוש שנים מההשקה, בחלוף עשר שנים מההשקה נתח השוק שלה עמד על כ- 3% בלבד. לדבר זה היה מספר רב של סיבות, כגון:  ·             הקמת השותפות ביפן התבססה על ניסיון העבר של אגריה.
·             פערי שפה ותרבות בין החברות.
·             האסטרטגיה השיווקית של המוצרים לא הייתה נכונה/ ·             בחירת השותף המקומי.
·             שיטת ההפצה והשיווק לא תאמה את אופי הצרכן היפני. ·             טעמי היוגורטים של אגריה לא התאימו לשוק המקומי.