עבודה פרה-סמינריונית בנושא: סטיריאוטיפים בפרסום: האם יופי נשי מוכר.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4484
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה עבודוה פרה-סמינריונית בקורס ניהול הפרסום נושא:
סטריאוטיפים בפרסום: האם יופי נשי מוכר?
תוכן עניינים                                                                               עמוד
1 .      מבוא -3 
2 .      מהו פרסום –.4
3 .      תפקידה של הפרסומת בחיי החברה -…5
4 .      המסר הפרסומי -.6
5.      השפעות הסביבה החיצונית והפנימית על תגובת הצרכן לפרסום 7
6 .      סטיריאוטיפים בפרסומת –9
7.      מיתוס היופי –10
8 .      מדידת אפקטיביות הפרסום …11
9.      דיון וסיכום –.13
1 0. רשימת מקורות -14
הפרסום הוא אחד מגורמים החברתיים שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. עניינו של הפרסום הוא, לכאורה, להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה:
"חיים טובים", הצלחה, אינטימיות, השתייכות ועוד. לצד הלא כלולים בו גם איומי כישלון, מוות, השפלה, החרמה ועוד אפקטים שליליים נוספים. פרסום הוא אמצעי ליצירת קשר עם קהל יעד באמצעות תקשורת המונים.
הפרסום כתהליך הוא פעולת תקשורת מתוכננת, המיועדת להעביר מסר אחד או מספר מסרים מצומצמים לקהלי מטרה רחבים באמצעות ערוצי התקשורת המסחריים.
מטרותיו העיקריות של הפרסום הן:
יידוע, שכנוע, איזכור, חיזוק עמדות והנעה לפעולה. פרסום הוא צורת תקשורת הפומבית ביותר.
אופיו הפומבי מעניק מידה של לגיטימיות למוצר ומרמז על אחידה ותקנית.
מאחר שרבים קולטים  את אותו המסר, הרי שהקונים יודעים כי מניעיהם לרכישת המוצר יזכו להבנה ציבורית רחבה.
פרסום הוא כלי חודר המאפשר למכור ולחזור על מסר מספר פעמים. הוא גם מאפשר לצרכן לקלוט מסרים מתחרים שונים ולהשוות ביניהם. הפרסום מספק הזדמנות להבלטה דרמטית של החברה ושל מוצריה באמצעות שימוש אומנותי בדפוס, בצליל ובצבע. ואולם דווקה הצלחת הביטוי האומנותי של הכלי הפרסומי עלולה לדלל את המסר או לגרום להסחת דעת.
אפשר להשתמש בפרסום לביינת תדמית ארוכת טווח למוצר ומצד שני אפשר לעורר מכירה מהירה. הפרסום הוא כלי יעיל להגעה אל צרכנים רבים בפיזור גיאוגרפי נרחב.
פרסום יכול להשפיע על מכירות מעצם קיומו. יש צרכנים המאמינים כי מותג הזוכה לפרסום נמרץ מציע בהכרח "תמורה טובה" לכספם. אחרת מדוע מוציאים המפרסמים כסף כה רב כדי להבליטו?
אנו מבלים את מרב שנותינו בחברה צרכנית, מצב המקשה עלינו ביותר למקם ולסדר את הערכים וההנחות המארגנים את חיינו, שכן הערכים וההנחות האלה נראים בעינינו כדבר טבעי. כדוגמה אפשר להביא את הביטוי "יהלומים לנצח" שהפך ל"טבעי", למעין נכס צאן ברזל בכל התבטאות.
הביטוי הומצא במשרד פרסום בארה"ב בסוף שנות השלושים, במטרה לשנות את הדימוי שהיה ליהלומים באותה תקופה.
אידיאולוגיית ה"חיים הטובים" משפיעה על דמיון האנשים ועל הדרך שבה הם תופסים את עצמם ואת החברה שבה הם חיים. אחד התהליכים שבאמצעותו מתבטאת אידאולוגיה זו הוא יצירת דימויי הנשים בפרסום ואת אידיאל היופי.
הפרסום מציג יופי נשי אידאלי. אשליה של שלמות מוחלטת נקייה מכל פגם ללא קמטים, צלקות, שיער על הגוף והפנים, עור שומני, שומן ועוד.
כאידיאל אין לאשליה זו ולא יכולה להיות לה אחיזה במציאות, אפילו אצל הדוגמניות עצמן. היא נוצרת באמצעות איפור, זוויות צילום, תאורה וביגוד.
"אידיאל היופי" משודר אלינו מכל פינה מעיתוני האפנה דרך פרסומות לתכשירים קוסמיטיים, היגיינים ואינטימיים ועד תשדירי השירות.
הפרסום מבשר לנשים, כי היופי הוא תוצאה של מה שהן קונות או לובשות, ולא של מה שהן. העבודה תעסוק בנושא, האם האם וכיצד תורמת השתתפות נשים יפות בפרסומות למידת האפקטיביות של הפרסומות? שאלת המחקר:
האם וכיצד תורמת השתתפות נשים יפות בפרסומת למידת האפקטיביות של הפרסומות? משתנה בלתי תלוי: יופי חיצוני יופי הוא תכונה של אובייקט (כולל עצמים חיים) או מבנה מסוים:
חזותי, קולי, מילולי או רעיוני, שבשל תצורתו וארגונו גורם לאדם לחוויה של נעימות ומשיכה. על פי רוב היופי מוגדר כמאפיין מבנה שיש בו איזון, סימטריה, פרופורציה והרמוניה בין מרכיביו השונים. בתקופה המודרנית שמתאפיינת בחברה פתוחה, חשופה, ובעלת יכולת שינוי והשפעה על עצמה, ישנו דגש מיוחד על היופי. משתנה תלוי: אפקטיביות בפרסום:
פרסומת אמורה להציג מוצר לקהל צרכנים פוטנציאלי תוך כדי העברת המסר. פרסומת אפקטיבית תשים דגש על היתרונות המוצר, תפנה לקהלי-יעד מוגדרים מראש, ותשכנע אותם שהם צריכים את המוצר, מבלי לפגוע בכבודם.
פרסומת אפקטיבית תיצור אצל הצרכן רגש חיובי כלפיה וכלפי המוצר שהיא מקדמת.
היא תטמיע בצרכן את שם המוצר והחברה היצרנית וכן תפישה חיובית ביחס אליהם.
המוצר והחברה יישארו בזיכרון של הצרכנים לאורך זמן, וייזכרו לטובה.