עבודה פרה-סמינריונית בנושא: השפעת מערכות B2B (Business To Business) על אסטרטגיה תחרותית של החברה ויצירת יתרון תחרותי

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה עבודה פרה-סמינריונית בקורס מערכות מידע תחרותיות- אסטרטגיות נושא: השפעת מערכות B2B (Business To Business) על אסטרטגיה תחרותית של החברה ויצירת יתרון תחרותי.
תוכן עניינים                                                                                     עמוד
1 .      מבוא -3-4
2 .      סקירה ספרותית
2 .1   פיתוח אסטרטגיות עסקיות חדשות ע"י שימוש במערכת B2B כחלק מאסטרטגיה של ניהול קשרי לקוחות ושימוש במאגרי מידע מקוונים–..5-7
2 .2   שיפור יחסי ספק / לקוח בין-לאומיים ע"י שימוש במשאבי IT, כגון מערכת מידע B2B: סקירה על ספקי אלקטרוניקה בטייוון -8-10
2 .3   איכות היחסים הנתפסת בעיני הלקוח בסביבת B2B 11-12
2 .4   הצלחה של ניהול מסד נתונים על לקוחות בסביבת B2B -..13-14
3 .      שאלת המחקר והשערת המחקר –..14
4 .      שיטת המחקר -.
–14-משפטים  5.      סיכום –…משפטים-16
6 .      רשימה ביבליוגרפית –..16
כל ארגון חייב לשאוף לתכנון כולל כדי לזכות בלקוחות בעידן התחרותי והתובעני, שכן זהו המפתח להבטחת ההצלחה העסקית. במהלך השנים האחרונות, הנושא של ניהול קשרי לקוחות מתפתח ותופס חשיבות רבה בניהול הכולל של הפירמה. לחברות ברור שכדי להצליח, חייבות החברות לספק את צרכיה של קבוצת צרכנים כלשהי. האתגר של זיהוי צרכי לקוחות והגדרת אופן סיפוקם אינו פשוט כלל וכלל.
האתגר עוד יותר קשה, זה לשמור על הלקוחות הקיימים, לשפר ולטפח את מערכת היחסים הנוצרת בין הארגון ללקוח.
מאמרים רבים שפורסמו בנושא מצביעים על החשיבות של שמירה, שיפור וטיפוח יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות עבור הארגון. הרעיון הבסיסי מאחורי ניהול קשרי לקוחות הוא שאם הארגון יכול ליצור מערכת יחסים חזקה ובטוחה עם הלקוחות שלו, אז ללקוחות אלה יש סיכוי גבוה יותר להבאת ערך מוסף ביחסים וזה בתורו עלול ליצור זרם הכנסות לטווח ארוך עבור הארגון.
הארגון גם מכיר את הצרכים של הלקוחות שלו ומספק את הצרכים האלה, דבר ההופך את הארגון לספק אמין ואיכותי. מצד שני, שיפור וטיפוח יחסים עם הספקים, גורם להורדת עלויות עבור הארגון, שומר על נאמנות הספק, מקצר את שרשרת האספקה ותורם ליצירת יתרון תחרותי עבור הארגון.נכון להיום, חברות מכירות את הצורך שלהם בניהול קשרי לקוחות / ספקים שיכול לתרום לאסטרטגיית יצירת ערך בשל היתרונות הקשורים להיות שותף אמין.
כתוצאה מכך, השימוש באסטרטגיות וטקטיקות של ניהול לקוחות / ספקים הופך להיות לאחד הכוחות העיקריים מאחורי המאמצים של חברות רבות ליצור ערך עליון עבור הלקוחות שלהם ובכך ליצור זרם הכנסות לטווח ארוך עבור עצמם. מאז שהחברות הבינו, שיצירת ערך עליון עבור הלקוחות דרושה כדי לייצר ולשמר יתרון תחרותי בר קיימא חברות רבות כיום מציגות פעילות הניהול לקוחות / ספקים שלהם כחלק חשוב של ארסנל הנשק התחרותי שלהם. "העולם הדיגיטלי המודרני" משנה את אופן החשיבה של עולם העסקים ומחייב תכנון שקול לפעולה אפקטיבית ותגובה מהירה למהלכי המתחרים, וזאת על מנת לצבור לקוחות חדשים ולשמר את הוותיקים וגם כדי לייעל את מערכת היחסים עם הספקים.
ארגונים אשר החלו להשתמש בטכנולוגיות מידע חדשות מוצאים לפתע ערוצי תקשורת נוספים המאפשרים מגע עם הלקוחות הפוטנציאלים אם באופן ישיר או דרך ספקים חדשים.
הלקוחות חשופים למגוון רחב של אפשרויות ואינפורמציה, ובעקבות כך רמת הציפיות של הלקוחות עולות בהתמדה והדרישות נהיות מחמירות ונוקשות. בעידן המודרני, רשתות ומערכות מידע חדשות המקשרות בין יצרנים לספקים, למפיצים וללקוחות הן התפתחות טכנולוגית חשובה המשפרת את היכולת התגובה של החברה ואת גמישותה.
בנוסף, שימוש במערכות מידע כגון מערכת מידע B2B (Business To Business), עוזרות לטיפוח, שיפור ושמירה על יחסים ארוכי טווח עם הספקים  / הלקוחות של הארגון התחרותי.
קאש (Cash) וקונסינסקי (Konsynski) מבית ספר לעסקים של הרווארד, הגדירו שימושים במערכת בין-ארגונית להשגת יתרון תחרותי. מסגרת המערכת הבין-ארגונית עוזרת להנהלה בתכנון החלטות ומבליטה את התחומים המושפעים מהפעלתה.
טכנולוגית B2B הינה מערכת מידע אסטרטגית אשר תורמת בעיקר למינוף הפעילות העסקית, להגדלתה משמעותית וכמובן נתינת פיתרון מהיר יותר לבעיות/דרישות של לקוחות/שיווק מוצרים חדשים, המערכת מסוגלת לייצר חיסכון גדול מאד בעלויות התפעול, התקשורת והמכירה. על מנת ליישם B2B יש לבסס תקשורת ישירה בין העסקים. מערכת B2B מאפשרת לעסק ליצור אינטראקציה עם עוסק אחר בצורה אלקטרונית, בעיקר דרך האינטרנט.
היתרונות של פתרון B2B רבים, שחלקם כוללים: הגברת ההפרודוקטיביות, הפחתת התקורה של צוות פוטנציאלי, ביקורת ברורה שאלת המחקר: האם וכיצד שימוש במערכת B2B כמערכת לניהול קשרי ספקים / לקוחות בחברה תומך באסטרטגיה התחרותית של החברה ותורם ליצירת יתרון תחרותי לארגון?
השערת המחקר:
שימוש במערכת B2B משפר את הקשרים העסקיים בין הארגון לבין ספקים / לקוחות וע"י כך תורם ליצירת יתרון תחרותי אצל הארגון.
משתנה בלתי תלוי:
שימוש במערכת B2B בארגון.
משתנה תלוי:
שיפור קשרים עסקיים בין הארגון לבין הספקים / לקוחות יצירת יתרון תחרותי לארגון