סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 94
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1254
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1 יח"בל שאלה 1.
הגישה הליברלית – שמה את האדם באמצע ומאמינה ושהאדם הוא מוסרי וטוב מיסודו, ותפקידיהם של המדינה, הפוליטיקה ושאר הארגונים השונים הם לדאוג לרווחתו ובטחונו של האדם.
גישה זו דוגלת ב"בטחון הקיבוצי" משפט בין לאומי, חוק בין לאומי ומוסדות וארגונים בין לאומיים, ארגון כלל עולמי שכל המדינות חברות בו, כך שאם מדינה מסוימת תתקוף מדינה אחרת שאר המדינות בארגון יקומו להגן על המדינה המותקפת, כלומר אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד דוגמה מובהקת לכך היא ההאו"ם.
גישה זו רואה בשיתוף פעולה דבר חיובי מפני ששת"פ יעזור למונע מלחמות ואנרכיה ומעבר לכך אי אפשר להיות קיצוני משום שכשאתה חבר בארגון אתה אחד מבין כמה, מטרתו של הארגון הוא דאגה וייצוג לכלל חבריו, (תפיסה/ראיה קולקטיביסטית).
עוד מאמונותיה החשובים של הגישה הליברלית הם: דמוקרטיה, גלובליזציה, סחר וכו'.
הגישה הליברלית נחשבת לישנה שבגישות.
הגישה הריאליסטית – גישה זו רואה במדינה את השחקן החשוב ביותר במפת העולם מפני שאין סמכות גבוהה ממנה שעליה לתת לה דין וחשבון, הגישה דוגלת בעקרון "העזרה העצמית"  שטוענת שאנו חיים בעולם של אנרכיה "מסודרת" ושעל המדינה להסתמך אך ורק על עצמה,                                        שעליה להיות חזקה, בלתי תלויה ובנוסף לכך על המדינה להיות בעלת עוצמה צבאית מקסימלית אשר תיצור כוח הרתעה שיתרום להישרדותה וחוסנה, הדגש הוא להיות מספיק חזק על מנת  לשרוד ובתוך –