פרויקט סיכום בשיווק על חטיבת הקפה של שטראוס, הפרויקט קיבל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 15126
מספר מקורות 34

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תקציר מנהלים.. 3
1 .
הצגת החברה ומוצריה.. 4
1 .1
תחום העיסוק.. 4
1 .2
תמהיל המוצרים.. 5
1 .3
רמת החדשנות של המוצר. 8
1 .4
רמת המעורבות של הצרכן. 10
1 .5
תועלות המוצר. 10
1 .6
מיקוד החברה. 11
1 .7
שימוש במערכת מידע שיווקית.. 11
1 .8
אופן קבלת החלטות ותכנון אסטרטגי. 12
2 .
סביבת ניתוח הפירמה.. 14
2 .1
סביבה רחוקה. 14
2 .2
סביבה קרובה. 22
2 .3
סיכום ניתוח הסביבה. 36
3 .
מסקנות.. 42
4 .
המלצות.. 43
4 .1
הקדמה. 43
4 .2
יעדים אסטרטגיים.. 45
4 .3
תיאור השגת היעד. 47
4 .4
יישום על ידי 4 מרכיבי תמהיל השיווק.. 48
4 .5
תרחישים.. 49
4 .6
סיכום.. 51
ביבליוגרפיה.. 52
טבלת איורים איור 
1 – שרשראות ההפצה של שטראוס קפה. 34
איור 
2 – מודל פורטר. 36
רשימת טבלאות טבלה 1 – סיכום תמהיל המוצרים של חטיבת הקפה. 8
טבלה 2 – תמהיל כוח האדם בחטיבת הקפה ((שטראוס גרופ בע"מ, 2011 עמוד 80) 33
תקציר מנהלים קבוצת שטראוס היא קבוצת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל. החברה פועלת בעולם ב- 21 מדינות. מחזור הפעילות שלה הגיע ל- 6.85 מיליארד ₪ בשנת 2010, כש- 46% מתוכו נובעים מפעילות בינלאומית. קבוצת שטראוס נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב והיא חלק ממדד תל-אביב
5 . שטראוס מקיימת שיתופי פעולה עם מספר תאגידים רב-לאומיים מובילים כגון, "דנונה", "פפסיקו" ולאחרונה נכנסה לשותפות עם TPG Capital חברת השקעות פרטית מובילה. לקבוצת שטראוס מספר עסקי ליבה הכוללים את: שטראוס ישראל, שטראוס קפה, מקס ברנר, ושטראוס מים. בעבודה זו נתמקד בשטראוס קפה, אשר נחשבת השחקן השישי בגודלו בעולם הקפה העולמי.
הסביבה בה פועלת הקבוצה היא סביבה דינאמית ותחרותית מאוד. חברת שטראוס הוכרזה כמונופול במספר קטגוריות ולכן מעבר לחקיקה של ענפי המזון והמשקאות והחקיקה הצרכנית, החברה מפוקחת על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. בנוסף נראה כי הסביבה התחרותית של החברה הולכת ומתעצמת בתחום הקפה. מותגים פרטיים נכנסים, חברות הפצה וייצור מתחרות וישנו איום של מוצרים תחליפים כגון תה. ניתוח על פי פורטר שעשינו מוצא כי החברה מושפעת מאד מהיריבות בתוך הענף, מהמתחרים הפוטנציאלים. החברה מושפעת חלקית מכוחם של הלקוחות ואינה מושפעת כלל מהספקים. כתוצאה מניתוח הסביבה הקרובה והרחוקה מציעה עבודה זו אפשרות התפתחות לחברת שטראוס בשוק צומח העשוי למנף את יכולותיה הקיימות.
אנו מציעים לחברת שטראוס להתמקד בשוק בתי הקפה, למנף את יכולותיה בתחום ההפצה והשירות ואת יכולת המימון שלה על מנת להגיע בתוך זמן של שנתיים לנתח שוק של 30%. נכון להיום, שוק בתי הקפה צומח להערכתנו בכ 5% בשנה וב 2011 עומד על פי הערכה על כ משפטים00 בתי קפה בישראל. את הצמיחה מובילות רשתות הקפה כגון קפה ג'ו וארומה.
ההצעה מתבססת על ניתוח שנעשה באמצעות מודל אנסוף. הצעה זו עשויה להביא את שטראוס למעמד של ספק מוביל בתחום צומח זה. אנו גם נציג 3 תרחישים – אופטימי, פסימי וריאלי על מנת לראות את ההשפעה הראשונית על רווחיות החברה.  אנו נראה כי למעט התרחיש הפסימי, שטראוס כנראה תרויח מהמלך, ויותר חשוב לדעתנו – תתקע יתד בשוק צומח שעשוי להוות מנוע צמיחה עתידי לחברה.