בתקשורת המונים, ציון: 87

תקציר העבודה

שאלה 1
סעיף א' הכתבה מזהירה שסיקור בלתי אחראי של התאבדות טופז עלול לגרור גל התאבדויות. זאת ע"י השפעה לא מתוכננת מצד המוען ולא מודעת מצד הנמען, ברמה הקוגנטיבית (סיפוק מידע על דרכי התאבדות), או ברמה ההתנהגותית שתגרום לאנשים בעלי נטייה מוקדמת להתאבדות או לאנשים המזדהים עם מושא הכתבה לנקוט מעשה דומה, ההשפעה המסוכנת שהכתבה מזהירה ממנה היא השפעה ברמת המיקרו לטווח קצר שנובעת מהתכנים המועברים בתקשורת, ההשפעה המסוכנת עלולה לחזק דעות קיימות (אם האדם הנחשף בעל נטיות מוקדמות) או לעצב דעות אם הפרט מקבל את הרעיון האובדני מהכתבה.
הכתבה עצמה מספקת מידע קוגנטיבי בעיקר (מידע בדבר שיעורי התאבדות) אבל גם התנהגותי,  הכתבה מתוכננת להשפיע על רמת המאקרו (למנוע גל התאבדויות המוני), הנמען מודע למטרת הכתבה (כתוב מפורשות).
סעיף ב' אסכולת השימושים והסיפוקים הינה אסכולה במסורת ההשפעות המוגבלות, היא פונקציאליסטית ברמת המיקרו ומדברת על השפעה חלשה הנגרמת מהתקשורת, היא נשענת על הגורם השני מאסכולת המערכה, החשיפה הסלקטיבית. האסכולה טוענת הנחה כי הצרכנים הם אלו שמעצבים את מעמדו של אמצעי התקשורת בחברה וגם ש הנמענים עשויים לאתר חלופות לאמצעי תקשורת ההמונים. צרכיו של הנמען הם המכתיבים את חשיפתו לתקשורת, הנמען מודע לצרכיו ומסוגל לתארם. ניתן לתאר את התהליך לפי מודל זה:   ניתן לתאר את התהליך כך: העקרונות של אסכולת השימושים והסיפוקים עוסקים במקורות חברתיים ופסיכולוגיים של צרכים אשר יוצרים ציפיות מתקשורת המונים או תקשורת  בין אישית שמובילות לדפוסי חשיפה שונים לתקשורת ומכך נובע סיפוק הצרכים או תוצאות נוספות.
ממצאי הכתבה מחזקים את מסקנות האסכולה בכך שהם …