במושגי יסוד ביחב"ל, ציון: 95

תקציר העבודה

מטלת מנחה 13
קורס מושגי יסוד ביחב"ל 10205 סמסטר 2010ג'   שאלה
1 גלובליזציה – היא תהליך שבו גורמים כלכליים, חברתיים, תרבותיים ופוליטיים מתקיימים במישור הבינ"ל  ללא קשר לגבולות או למרחקים.
כאשר בני אדם, כסף, סחורות, טכנולוגיה, רעיונות תרבותיים ואידיולוגיים, רעיונות מודרניזציה ותקשורת עוברים ממדינה למדינה ללא התחשבות בגבולותיהן הלאומיים, נוצרת זיקת גומלין והקשר בין המדינות מתהדק, הן נהיות שותפות גורל כלכלי ופוליטי, בעלות אותם מטענים ערכיים ואידיולוגיים, וקשורות בתלות גומלין (להתנהגות של מדינה אחת יש השפעה על מדינות אחרות) הולכת וגוברת. הגלובליזציה תורמת להיווצרות קהילה בינ"ל, הכוללת את כלל העולם, שהופכים להיות 'אזרחי העולם', שותפים לתרבות ולגורל דומה. גלובליזציה משמעותה שאנשים לא יכולים עוד לחשוב במונחים של המדינה או האזור שלהם, הם חייבים "לצאת מהקופסא" ולחשוב במונחים גלובליים.           המושג כפר גלובלי (מקלוהן) מיטיב לתאר את התוצאה של תופעת הגלובליזציה, המושג מתאר את כדור הארץ, פעם ענק בלתי נתפס בתודעה, שהפך כיום לכפר קטן מטפורי, בו בני האדם מרכיבים קהילה אחת, ושותפים לאותן חוויות גלובליות.
גלובליזציה, פריון, גידול האוכלוסיה, והקשר ביניהם:
המובאה מדברת על המגמה הדמוגרפית הרצויה של צמצום פריון הילודה במדינות הדרום (הפריון בהן גבוה בגלל: מסורות תרבותיות, אמונה שילדים הם גמול כלכלי, תמותת תינוקות גבוהה שמובילה לילודה גבוהה בתקווה לשרידות של הילדים). גידול האוכ' הוא המדד לקביעת השינוי באוכ', הוא …