עבודה מסכמת בקורס מחאה פוליטית ומוזיקה פופולארית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2707
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

שנות ה- 60 מציינת בהיסטוריה תקופה רבת משמעות, תקופה של פעלתנות רבה, מרד נעורים, לקיחת אחריות, סביבתית, תיקון עולם, שחרור, מלחמה בממסד, הפגנות ומהומות, מהפכה מתמדת, סמים, מוסיקת רוק- כל אלה הינם מושגים המנסים לשחזר את אותה תקופה. בעולם המערבי כולו, אך בארצות הברית באופן מיוחד. (נווה, 2000) אך תקופה זו של שינויים החלה אחרי תקריות רבות שאירעו לפני כן במהלך המאה ה- 20 באמריקה. שנים אלו מאופיינות ע"י צמיחה כלכלית ושפע חסר תקדים, שינויים חברתיים ותרבותיים, מגמות של קידמה וחדשנות, אך לצידם צללים ותופעות שליליות. העושר הרב לא היה נחלת כולם אלא התרכז בידי מועטים: אנשי עסקים עשירים ותאגידי ענק. מגזרים שלמים, במיוחד המגזר החקלאי נותרו מוזנחים. בחברה האמריקנית נוצרו פערים חברתיים אדירים.
מעורבות יתר של כל שכבות האוכלוסייה בבורסה מביאה לגאות מדומה. אנשי העסקים הגדולים מעורבים בפוליטיקה, נוצר קשר פסול בין הון לשלטון, מתרבים מעשי שחיתות.
כתגובה לאורח החיים המשוחרר ולשינויים החברתיים החלה מגמה של שמרנות, ריאקציה, אנטישמיות, שנאת זרים ומיעוטים, ("נייטיביזם") אשר פגע בשחורים, יהודים וקתולים.              אחד האירועים הדרמטיים ביותר שהשפיעו על ארצות הברית במאה העשרים הוא מלחמת ויאטנם (1959). טרגדיה גדולה לעשרות אלפי חיילים אמריקאים, מאות אלפי קורבנות ויאטנמים שנפלו במלחמה. מלחמת ויאטנם שנמשכה
2 5 שנים ולאורך כהונתם של חמישה נשיאים ומעולם לא הוכרזה באופן רשמי. ארצות הברית שהונעה על ידי תאוריית הדומינו וממשלת דרום וייטנאם, טענו שמטרתן במלחמה היא מניעה עקרונית ואסטרטגית של התפשטות הקומוניזם. צפון וייטנאם טענה שמטרתה היא איחוד המדינה וסילוק הכוח הזר (ארצות הברית), כהמשך למלחמת העצמאות שסילקה את צרפת (נווה, 2000).