אסטרטגיה בארגונים - חברת אלבר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 6705
מספר מקורות 41

תקציר העבודה

ראשי פרקים תקציר מנהלים אפיוני הארגון ·         חזון, אסטרטגיה                                                                                                       ·         הגדרת בעלות והנהלה ·         מאפייני החברה                                                                                ·         אבני דרך משמעותיות           ·         נתח שוק ותיאור אסטרטגיה במימד התהליך, התוכן, התאגיד וההקשר                                                          הגדרת הענף ·         ניתוח סביבה מאקרו PEST                                                                                                           ·         ניתוח סביבה מיקרו PORTER                                                                                                       ·         מטריצת ייעודים-ייעודים לפי מגזרי שוק ונתח שוק בכל ייעוד                                            ·         קבוצות לקוחות – פילוח לפי תכונות    ·         אסטרטגיה גנרית, יתרון תחרותי, ניתוח ANSOFF, BCG, MCKINSEY, BCG2, אוקיאנוס אדום וכחולַ ·         עוצמות וחולשות החברה             מיפוי הסביבה והארגון   ·         מממנים ·         ספקים ·         שותפים אסטרטגיים ·         הרכב משאבי אנוש ·         מתחרים- ישירים, עקיפים וחליפים  ·         קבוצות אסטרטגיות       ·         עמדה תחרותית ומיצוב                                 ·         עוצמות וחולשות של המתחרים תיאור הענף והביקוש ·         רמת הביקוש והשינויים בה לאורך זמן ·         מבנה הענף והכוחות הפועלים בענף – עוצמות וחולשות ·         ממשלה ורשויות מפקחות ורגולטוריות ·         מבנה עלויות ומחירים ·         לוגיסטיקה והפצה בהקשר של שרשרת הערך חיזוי סביבה עתידית ·         מגמות והתפתחויות עתידיות: ·         איתור הזדמנויות ואיומים המלצות אסטרטגיות ·         כיווני התרחבות אפשריים תקציר מנהלים – חברת אלבר תיאור החברה: אלבר, מ"קבוצת אלעזרא", הינה חברה מובילה במגוון תחומי פעילות בענף הרכב, הממצבת עצמה כגוף עסקי מוביל בזכות: מערך מכירות רחב, מתן שירות איכותי ויעיל ומחירי החכרת רכב תחרותיים. אלבר נמצאת בצמיחה מתמדת, מובילה בשוק הליסינג ומעניקה שרותי ליסינג תפעולי לכ-3,500 לקוחות.
לחברה נתח שוק של כ 16% והינה השנייה בגודלה בענף הליסינג נכון לשנת 2009 ומעסיקה כ- 700 עובדים.   בבעלות החברה צי של כ- 31,000 כלי רכב. חזון: חזון החברה להיות מספר 1 בישראל במגוון שירותים בתחום הרכב.
תיאור השרות: ניהול ציי רכב וליסינג תפעולי -מיועד ללקוחות עסקיים ולחברות וגופים שונים.
ליסינג לפרטיים (EASY PAY) – מיועד ללקוחות פרטיים.
השכרה – מיועד הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים.
מכירת כלי רכב משומשים ומוצרים משלימים (טרייד אין, ביטוח ומימון) – שירות אשר מיועד ללקוחות פרטיים.
יתרונות יחסיים: מותג חזק, בעל מוניטין המשדר מסר של אמינות ואיכות ומתן שירות איכותי ויעיל ללקוחותיה. פריסה ארצית רחבה של 14 סניפי ליסינג מבאר שבע שבדרום ועד לחיפה שבצפון.
מודל עסקי: חברת אלבר ביצעה חדירה לשוק עם מוצרים קיימים, כאשר המטרה העיקרית שלה היא להגדיל את נתח השוק והמכירות, ע"י הפחתת עלות החכרת רכב ובשנים האחרונות, יצירת בידול באמצעות שיפור השרות.
עקרונות אסטרטגיה, החדירה לשוק ותוכנית השיווק: אלבר מעניקה ללקוחות החברה את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום התמיכה והשירות. זאת בזכות צוות העובדים המיומן והמקצועי והשימוש במערכות מחשוב ERP ו-CRM מתקדמות. אלבר מוכרת מוצרים קיימים לשווקים קיימים, בשילוב סינרגיה עם שיתופי פעולה עם חברות/ספקים נוספים. לקוחותיה נהנים מרכישת שירותים ממקורות חיצוניים (Outsourcing) לניהול ציי הרכב, וביכולתם להפקיד בידי המומחים של אלבר את כל האחריות למשימה הסבוכה של ניהול צי רכב והפעלתו. אלבר מתאימה לכל לקוח עסקה מודולארית המותאמת לצרכיו.
תזרים מזומנים, עלויות ורווחים: פעילותה של אלבר מבוססת על יכולת גיוס אשראי עצמי (בעיקר קניית אג"ח) ותמיכה פיננסית מצד קבוצת "אלעזרא". הנתונים הבאים מתייחסים לתוצאות שנת 2009:
אלבר מציגה רווח נקי של כ-9 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2009. החברה סיימה את הרבעון האחרון עם למעלה מ-96 מיליון שקל, ועודף תזרים מפעילות שוטפת של 178 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל.
השיפור ברווחיות אל מול הרבעונים הקודמים ואל מול הרבעון המקביל אשתקד, נובע בעיקר משיפור ברווחי ההון ממכירת כלי רכב, שעמד ברבעון זה על כ-7.6 מיליון שקל, אל מול הפסד הון של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.