העבודה מסבירה את התפתחותה של תורת הגזע ואת האידאולוגיה הנאצית. על העבודה!!

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2985
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תורת הגזע באידיאולוגיה הנאצית ראשי פרקים
1 .     מבוא
2.     ההתפתחות של תורת הגזע- מדרוויניזם לאידיאולוגיה הגזענית הנאצית.
3.     תיאור האידיאולוגיה הנאציונלסוציליסטית
4 .     סיכום 5.     ביבליוגרפיה מבוא
"תורות הגזע הן דעות ואמונות על מציאותן של תכונות שבאופי, של סגולות רוחניות ונפשיות ושל כשרונות מסויימים כנחלה התורשתית המיוחדת לבני כל גזע וגזע ומשותפת לכל בני גזע אחד." (ההגדרה נלקחה מתוך הערך "גזע" באנצ' העברית, ישעיהו ליבוביץ') תורות גזע שונות פותחו במהלך ההיסטוריה של האנושות, אבל רק במאה ה-19 הופיעה תורת גזע שהתיימרה להיות שיטה מדעית, וככזו להסביר את ההיסטוריה ולשמש כבסיס לתורת ערכים חברתית. תורת הגזע הזו שימשה כאידיאולוגיה לתנועות לאומיות וקיצוניות, כנשק במאבק פוליטי וחברתי וכבסיס רעיוני לאנטישמיות החדישה. בסופו של דבר, תורת הגזע הפכה להשקפת עולם ודת של ממשל שלם והיתה היסוד לזוועות של המשטר הנאצי.
ההתפתחות של תורת הגזע- מדרוויניזם לאידיאולוגיה הגזענית הנאצית.
במחצית השניה של המאה ה-19
ובראשית המאה ה-20, החלה תקופה שבה המדע שיגשג ופרח. תקופה זו של קידמה הושגה בעזרת המדעים המדוייקים ומדעי הטבע. קרנם של המדענים השונים- הביולוגים, הפיזיקאים, המתמטיקאים והמהנדסים עלתה בחברה, והם החליפו את מורי הדרך של הדורות הקודמים שהיו בעיקר אנשי דת ופילוסופים.
בעידן זה של קידמה היו שהאמינו שהמדע יכול להתגבר על האמונות הדתיות והאמונות התפלות השונות של הדורות הקודמים, ולהביא ל"הארת האנושות". תקופה זו של פריחת המדע והטכנולוגיה הביאה לקידמה חומרית: יותר מכונות, אמצעי תחבורה וכו', כל ההישגים הללו הביאו עושר ועוצמה לפרט ולכלל.