אחריות משותפת במקרה של סיכול חוזה

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3661

תקציר העבודה

תקציר במסגרת העבודה הנוכחית נדון לגבי דיני סיכול בהיבט של סוגיית האחריות המשותפת. טענתנו במחקר מבוססת בבסיסה הרעיוני על הסכמה עם פורת (1991) ומשיקולי צדק מחלק בכך שצריך לחלק את הנזק שנגרם מהפסקת החוזה בין הצדדים כלומר נדרש ליישם אחריות משותפת במקרה של סיכול חוזה.
שאלת המחקר בעבודתנו היא: האם נדרש ליישם אחריות משותפת של הצדדים במקרה של סיכול חוזה? נבחן  את שאלת המחקר לעיל לפי שיקולי צדק מחלק וזו שיטת המחקר בעבודתנו. על סמך ממצאי העבודה, נימוקנו העיקרי לשאלת המחקר מתבסס על תמיכה ברעיון של פורת (1991) וכן על שיקולי צדק מחלק שלפיהם בתורת סיכול חוזה עומד הרעיון שמתרחש אירוע שהצדדים המעורבים לא ציפו לו ולא יכלו למנוע אותו ולכן בנסיבות אלו שיקולי צדק חלוקתי והוגנות מחייבים את נטל  האחריות המשותפת בגרימת הנזק וכך לא ניתן להימנע מחוסר חלוקת אחריות.
העבודה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים: (א) הגדרת צדק מחלק; (ב) סוגיות בדיני סיכול; (ג) נימוקים בעד חלוקת אחריות בדיני סיכול; העבודה מבוססת על סקירת ספרות מגוונת של ספרים, מאמרים, פסקי דין וחקיקה בנושא הנידון.
תוכן העניינים
תקציר -..עמ'
2 מבוא –עמ'
3 פרק 1: הגדרת צדק מחלק –עמ' 7
פרק 2:
סוגיות בדיני סיכול -…עמ'
8             פרק 2.1: מהות האחריות החוזית אל מול דיני סיכול             פרק 2.2: דיני סיכול לפי הגישה המוסרית אל מול הגישה הכלכלית פרק 3:
נימוקים בעד חלוקת אחריות בדיני סיכול -עמ' 12
            פרק 3.1: נימוק הצדק החלוקתי בין הצדדים בחוזה             פרק 3.2: נימוק ההתאמה לדיני חוזים מודרניים דיון: סיכום השיקולים הנוגעים לכוונת הצדדים בדוקטרינת הסיכול -.עמ'
1 6
סיכום ומסקנות -עמ'
1 7
ביבליוגרפיה –עמ'
1 8