פרה-סמינריון ב"דיני תאגידים" בנושא: הטיעונים בעד ונגד השימוש במידע פנים בקרב תאגידים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | דיני תאגידים |
מילות מפתח | דיני תאגידים, מידע פנים, פרה סמינריון, שימוש במידע פנים, תאגידים |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 3611 |
מספר מקורות | 6 |
תקציר העבודה
דיני תאגידים קורס 10900 ממ"ן 15 – פרה-סמינריון נושא העבודה:
השימוש במידע פנים הטיעונים בעד ונגד השימוש במידע פנים בקרב תאגידים שם: ת.ז.: כתובת: מנחה: תאריך: תוכן העניינים
מבוא
-3
פרק 1- מהו מידע פנים –…3
פרק 2- מודל השוק ואנשי פנים 4-6
2.1- אנשי פנים- פנימיים –.4-5
2.2- אנשי פנים- חיצוניים –…5
2.3- איש פנים מרכזי -6
פרק 3- הטעמים נגד השימוש במידע פנים 6-9
3.1- הרציונל לאיסור ניצול של מידע פנים .6-7
3.2- השיקולים בקביעת האיסור 7-9
פרק 4- הטעמים בעד השימוש במידע פנים –…9-11
4.1- הבעייתיות שבאיסור ..
-.9-10 4.2- הטיעונים בזכות התרת השימוש במידע פנים -10-11
סיכום -12
ביבליוגרפיה –..13
מבוא
במקרא, מתואר יוסף כגיבור המפרש את חלומות פרעה ומושיע את העם המצרי מחרפת רעב. אך התבוננות ביקורתית מגלה כי יוסף ניצל את המידע העודף שהיה ברשותו על מנת לרכוש את החיטה מן המצרים בזול בשנות השפע, ולמוכרה בחזרה למצרים בשנות הרעב במחיר מופקע. כלומר, הוא ניצל את הקרבה שלו למקור המידע הכל יכול לא רק למען פרעה, אלא גם כדי לעשות לביתו.
כאמור, יוסף משול לאיש פנים בחברה או בגופים אחרים וככזה, הוא עלול לנצל לתועלתו האישית מידע שהגיע אליו עקב תפקידו, ובעקבות מידע זה יבצע פעולות מכירה או קנייה של ניירות ערך. המידע הינו פנימי בכך שאין הוא ידוע עדיין לציבור הרחב, ואיש הפנים, באומדו מראש את התוצאה שתהא לפרסום הידיעה, מקדים ומבצע את פעולת המכירה או הקנייה בשעה שלצד השני לפעולה אין מידע דומה.
לניצול מידע פנים רבות, הן בפעולת מכירה כאשר הידיעות הן שליליות והן בפעולת רכישה כאשר הידיעות הן חיוביות.