דיון בטענה: "רשתות חברתיות אינן מאפשרות לתאגידים לבצע מניפולציות רגשיות על צרכנים פוטנציאלים".

תקציר העבודה

דיון בטענה: "רשתות חברתיות אינן מאפשרות לתאגידים לבצע מניפולציות רגשיות על צרכנים פוטנציאלים".  קורס: כסף ורגש תאריך הגשה: 11.03.12
סמסטר א', תשע"ב במאה החמישית לפני הספירה אפלטון, מעלה רעיון בדיאלוגים שלו שאומנות החיקוי לא מסוגלת לשקף את  המציאות וממשות, ואפילו עלולה להטעות את האנשים עוד יותר (אפלטון, a965  – 598d).
אפלטון עוסק בעשיית האובייקטים – באיזה מידה יצירת אובייקטים כתהליך החיקוי, משקף את האמת. מהו הערך האמת של יצירת האובייקט. התפיסה הכללית היא שהעולם שאנו חיים בו, וכל מה שאדם רואה איננו אלא חיקוי של האמת שנסתרת מהעין האנושית.
העולם המודרני זהו עולם של ייצור, שבו נוצרים כל שנייה אין ספור מוצרים ואימאז'ים, סוגי מדיה שונים מייצגים את המציאות לבני האדם, בשפת אפלטון מייצגים אין ספור חיקויים של החיקויים. ואם היום פילוסוף זה של יוון העתיקה היה יכול להתרשם מהחיים של העולם המערבי, הוא היה מעריך שכל העולם הפך לחיקוי של החיקוי מפני שהחברה היא חברה שבלי הפסקה מייצרת וצורכת מוצרים שחלק גדול מהם – ייצוגים וויזואלים במדיה. בעבודתי אדון במדיה שנהיה פופולארי מאוד בעשור האחרון – רשתות סוציאליות באינטרנט.אדון בטענה כי רשתות חברתיות אינן מאפשרות לתאגידים לבצע מניפולציות רגשיות על צרכנים פוטנציאלים. ראשית, אסביר את המושג רשת סוציאלית, פירטתי את אופייה ותכונותיה המיוחדות. שנית, אדבר על רשתות חברתיות ביחס לתרבות הצריכה ודנתי באפשרויות הפרסום ושיווק באתרים אלו. ולבסוף אכתוב על 3 אתרים בנפרד: פייסבוק, טוויטר ומייספייס. ולבסוף, על סמך הנאמר אסיק מסקנות רלוונטיות לגבי יכולתם של אתרים מסוג זה להוות פלטפורמה לתאגידים לבצע מניפולציות רגשיות על הצרכן.