רשתות סוציאליות באינטרנט כגורם לעיצוב והבנייה של תרבות הצריכה בקרב בני הנוער

תקציר העבודה

רשתות סוציאליות באינטרנט כגורם לעיצוב והבניה של תרבות הצריכה בקרב בני הנוער קורס: כסף ורגש תאריך הגשה: 30.05.2010 סמסטר ב', תש"ע מבוא
במאה החמישית לפני הספירה אפלטון, מעלה רעיון בדיאלוגים שלו שאומנות החיקוי לא מסוגלת לשקף את  המציאות וממשות, ואפילו עלולה להטעות את האנשים עוד יותר (אפלטון, a965  – 598d). אפלטון עוסק בעשיית האובייקטים – באיזה מידה יצירת אובייקטים כתהליך החיקוי, משקף את האמת. מהו הערך האמת של יצירת האובייקט. התפיסה הכללית היא שהעולם שאנו חיים בו, וכל מה שאדם רואה איננו אלא חיקוי של האמת שנסתרת מהעין האנושית. העולם המודרני זהו עולם של ייצור, שבו נוצרים כל שנייה אין ספור מוצרים ואימאז'ים, סוגי מדיה שונים מייצגים את המציאות לבני האדם, בשפת אפלטון מייצגים אין ספור חיקויים של החיקויים. ואם היום פילוסוף זה של יוון העתיקה היה יכול להתרשם מהחיים של העולם המערבי, הוא היה מעריך שכל העולם הפך לחיקוי של החיקוי מפני שהחברה היא חברה שבלי הפסקה מייצרת וצורכת מוצרים שחלק גדול מהם – ייצוגים וויזואלים במדיה. בעבודתי אדון במדיה שנהיה פופולארי מאוד בעשור האחרון – רשתות סוציאליות באינטרנט.
אתייחס למדיה זה כאל גורם לעיצוב והבניה של תרבות הצריכה בקרב בני הנוער. ראשית, אסביר את המושג רשת סוציאלית, אפרט את אופייה ותכונותיה המיוחדות. שנית, אדון ביכולת של רשתות חברתיות למשוך אליהן את בני הנוער, ואדבר על החשיבות של רשתות האלה בקרב הדור הצעיר.
שלישית, אגדיר מהי תרבות צריכה, מה המשמעות של תרבות הצריכה ואיך היא משפיעה על החברה המודרנית. ולבסוף, על סמך הנאמר אסיק מסקנות רלוונטיות לגבי יכולתם של אתרים מסוג זה, להשפיע על בני הנוער ולהבנות את תרבות צריכתם.