עבודה בדיני מיסים (ניתוח אירוע)– סמסטר ב' תשע"ב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1563
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

הפקולטה למשפטים עבודה בדיני מיסים – סמסטר ב' תשע"ב הנחיות:
1.                                    הציון בעבודה – עובר/נכשל.  
2 .                                    לא ניתן לגשת לבחינה ללא ציון עובר בעבודה.
3.                                    השאלה מבוססת על חומר שנלמד בקורס ורשימת הקריאה הרלבנטית לעבודה הינה רשימת הקריאה של הקורס.
4.                                    יש להגיש את העבודה מודפסת, כתובה בגופן David 12, ברווח של שורה וחצי. יש להשאיר שוליים משני צדי העמוד (לא פחות מ- 2.5 ס"מ מכל צד). 5.                                    יש לכתוב את העבודה בהתאם לכללי האזכור האחיד.
6.                                    פתרון העבודה לא יעלה על שלושה עמודים.
7.                                    העבודה הינה אישית. עבודות אשר תמצאנה זהות תפסלנה.
8.                                    בתשובות אנא התייחסו להוראות החקיקה ולפסיקה, בכל הנוגע להכנסותיה של אביבית המתוארות באירועון שלהלן בדו"ח לשנת 2011.
יש להתייחס לסיווג ההכנסה ולעיתוי הדיווח עליה.
ארועון (100%) אביבית היא שחקנית תיאטרון מצליחה בתיאטרון "הקאמרי", ששמה הולך לפניה. בשל מעמדה האיתן בשוק השחקנים, אביבית רשאית לבחור את ההצגות שבהן היא רוצה להשתתף, והיא זכאית לשרותיה של מאפרת פרטית שאותה היא בוחרת ואשר שכרה ממומן באופן מלא על ידי התיאטרון. לפי החוזה שנחתם בין התיאטרון לבינה, אביבית רשאית להופיע רק בתיאטרון "הקאמרי".
בחודש ינואר 2011 קיבלה אביבית סכומים שהגיעו לה בגין משחקה בתיאטרון בשנת 2010, ואשר טרם שולמה לה עקב תקלה במערכת הכספים של התיאטרון, בסך 35,000 ₪.
בחודש מרץ 2011 הופיעה אביבית, בעלת שיער שופע, בפרסומת לשמפו. היא אמרה ליצרנית השמפו כי היא  מודה לאלוהים על שערה השופע, ולכן אינה דורשת שכר כלשהו עבור הפרסומת. היא ביקשה להעביר את הסכך הנהוג לשלם לדוגמניות (כ – 100,000 ₪) כתרומה ל"אגודה למלחמה בסרטן".
בחודש אפריל 2011 טסה אביבית לפריז, כדי לגייס שם תרומות לתיאטרון. התיאטרון נשא במלוא עלות הטסתה ושהייתה של אביבית בפריז. בשל קשריו של התיאטרון עם חברת "אל-על", שילם התיאטרון 7,200 ₪ בלבד עבור החבילה, אשר מחירה לצרכן 8000 ₪. אביבית שהתה בפריז שישה ימים, שאותם ניצלה, בין היתר, לביקור אצל אחותה, המתגוררת בפריז מזה שנים רבות. אביבית לנה אצל אחותה. את שובר השהייה במלון (בשווי 3000 ₪) העניקה אביבית למעצבת אופנה פריזאית צעירה (הגרה בדרך כלל בעליית גג צפופה), אשר כל כך התלהבה מהמחווה עד כי העניקה לאביבית במתנה שתי חליפות ערב מהודרות.  בדרכה חזרה ארצה איבדה אביבית את מזוודתה, ובה הבגדים יקרי הערך שקיבלה מהמעצבת. חברת התעופה פיצתה את אביבית בסכום של 20,000 ₪. בחודש יוני 2011 החליטה אביבית לפתוח בית הספר למשחק "שחקן בצ'יק-צ'ק".
לשם כך רכשה מבנה ישן בן שש קומות. בעזרת בן זוגה לחיים, מעצב פנים אדריכל במקצועו, שיפצה את המבנה. בקומת הקרקע, שאותה ייעדה לבית הספר למשחק בנתה אולם תיאטרון וכן מספר חדרי לימוד. את הקומות העליונות הפכה לחדרי סטודיו המתאימים לעבודתם של אומנים בתחום האומנות הפלסטית. לשם מימון הוצאותיה נטלה אביבית מבנק הלוואה בסך 6,000,000₪. בשל היותה של אביבית שם דבר, מיד עם פרסום דבר פתיחת בית הספר למשחק (ביולי 2011), נרשמו אליו סטודנטים רבים. על פי תנאי הרישום, היו הסטודנטים אמורים במועד הרישום לשלם דמי רישום של 560 ₪ כל אחד וכן לתת לבית הספר המחאה על סך 3200 ₪ לתשלום על חשבון שכר הלימוד השנתי. הובטח לסטודנטים כי ההמחאה תפרע עם התחלת שנת הלימודים, באוקטובר 2011. בתחילת ספטמבר 2011, היו הכנסות בית הספר מדמי הרישום סך של 56,000 ש"ח. בשל עיכובים לא צפויים בביצוע השיפוצים, נדחתה פתיחת בית הספר לינואר 2012. בנובמבר 2011 השכירה אביבית 4 חדרי סטודיו ל – 4
אומנים שונים (פסלת, מעצב בזכוכית, ושני ציירים) לתקופה של 9
חודשים כל אחד תמורת 1200 ₪ לחודש. אביבית התחייבה כי תמורת סכום זה תשלח אחת לשבוע מנקה לחדרי הסטודיו. האומנים שילמו לאביבית את מלוא שכר הדירה (סך של 43,200 ₪) במועד חתימת ההסכמים עמם. בחודש אוקטובר 2011 זכתה אביבית בפרס ישראל בתחום התרבות וניתן לה  סך כספי של משפטים0,000 ₪.
נדרש: יש לבחון את חבות המס של אביבית בשנת המס 2011, בגין ההכנסות העולות מהאירועים שתוארו לעיל. לצד קביעת החבות ומקורה הנורמטיבי, יש להתייחס אף לסוגיות עיתוי החבות במס. ב ה צ  ל ח ה!