מבחן בית בקורס היבטים משפטיים בחקירות פליליות

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1440
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מבחן בית שם הקורס:  היבטים משפטיים בחקירות פליליות שנה"ל: תשע"ב סמסטר: א'להלן מבחן בית, יש לענות בהתאם למקום שהוקצה לכך.
בהצלחה! שם:
____________________ מספר תעודת זהות:  ____­­­­­­­­­­­­­­­­­______________________
1 0 שאלות בעבודה עצמית על סמך החומר הנלמד.
1 0 נקודות לכל שאלה.
כנגד מיכל הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בגין עבירה מסוג פשע. מיכל כפרה בעובדות כתב האישום והמשפט נדחה לשמיעת הראיות. מיכל לא התייצבה להמשך המשפט. כיצד על התביעה לנהוג? אילו טענות יכול לטעון סניגוריה של מיכל? כיצד יחליט בית המשפט?
_____ שמואל  נעצר על ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירת רצח.
הוא  הובא בפני בית משפט השלום ובית המשפט האריך את מעצרו לתקופה של שמונה ימים. בתום  תקופה זו שוב הובא שמואל בפני בית משפט השלום. המשטרה  מבקשת להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.
באילו  תנאים תתקבל הבקשה?
באילו  תנאים תדחה הבקשה?
___ הסבר מהו שימוע, באילו תנאים חובה על התביעה לערוך שימוע? באילו מצבים לא יערך שימוע?
הסבר חשיבות עריכת שימוע לחשוד.
____ ישי ,  קטין חשוד בעבירת הצתה שבוצעה ביום 12.3.07. ביום
1 2.4.08
הוגש כנגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי לנוער המייחס לו את ביצוע העבירה. אילו טענות יכול לטעון סניגורו? כיצד יחליט בית המשפט?
____ כנגד יואב הוגש כתב אישום בגין ביצוע עבירות מעשה מגונה כנגד הקטינה ח'. התביעה צרפה כעדת תביעה את ש' אשר טענה כי גם כנגדה ביצע יואב אותן עבירות.
הסבר אילו יסודות עבירה על התביעה צריכה להוכיח. האם יכלה התביעה לצרף כעדה את עדת התביעה ש'. נמק תשובתך.
_____ רועי חזר לביתו בשעת לילה מאוחרת והבחין באדם קופץ החוצה מחלון דירת השכנים. הוא שמע צעקות: "זה פורץ שניסה לגנוב!!!".
רועי רדף אחרי אותו אדם מרחק כמאתיים מטרים. בסוף המרדף תפס אותו והתנפל עליו.
המאבק הסתיים בפציעתו של האדם שברח. התובע מאשים את רועי בפציעתו של הפורץ, שכן לא היתה לו כל סמכות להתנפל עליו. סניגורו של רועי טוען כי לרועי היתה רשות לבצע את המרדף. כיצד יכריע בענין בית המשפט?
_____ לאחר שמיעת ראיות, הורשע משה בבית משפט בעבירת תקיפת סתם. בית המשפט גזר את עונשו. משה מבקש לערער על עונשו. האם יכול? לאיזה בית משפט? נמק תשובתך.
במידה ויכל לערער, האם יוכל לערער בשנית? לאיזה בית משפט? נמק תשובתך.
_____ רינה נעצרה בחשד לעבירת מרמה והובאה לדיון בפני שופט. המשטרה טענה כי כל עילות המעצר לצרכי חקירה מתקיימות ברינה. לבסוף הורה בית המשפט על הארכת מעצרה של רינה ביומיים, וזאת רק בשל עילה אחת: צרכי חקירה מיוחדים בעקבות כוונת המשטרה להכניס מדובבת לתא המעצר של רינה. בית המשפט קבע כי שאר עילות המעצר אינן מתקיימות.
האם היה בית המשפט מוסמך להורות על מעצרה של רינה בשל עילה זו?/האם היה מוסמך להורות על מעצר?
_____ האם תשתנה התשובה לנוכח העובדה שהחשד מתבסס על ראיה בלתי קבילה ?
_____ האם תתקבל בנסיבות אלה בקשה למעצר עד תום ההליכים ?
___ כנגד דן, נאשם במשפט פלילי, הוגש כתב אישום בגין עבירת מרמה, לדן נודע כי כנגד רועי, עד התביעה כנגדו נפתח בעבר תיק חקירה בגין תקיפת אישתו.
כיצד יוכל לפעול סניגורו של דן?
האם זכאי לקבל את חומר החקירה?
____ כנגד מירית הוגש כתב אישום בגין עבירת איומים, בדיון הראשון טען סנגורה כי אינה כשירה לעמוד לדין, כיצד על בית המשפט לפעול? במידה וימצא כי אינה כשירה לעמוד לדין מה יחליט בית המשפט? במידה ותמצא כשירה לעמוד לדין כיצד יחליט בית המשפט?
_____