הקשר בין אמונה בעולם צודק ליחס כלפי קורבן גילוי עריות

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6921
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

הקשר בין אמונה בעולם צודק ליחס כלפי קורבן  גילוי עריות תוכן עניינים
תקציר3…………….………………………………………………………… מבוא
רקע תיאורטי:
                   נשים כקורבנות4-5…………….……………………….……………                    אלימות במשפחה5-7…………….………….……………………….
                   גילוי עריות7-10………….………………………………………….
                   עמדות כלפי נפגעי אלימות מינית וגילוי עריות10-12……….…….…..…                    אמונה בעולם צודק12-16…….……………………………………… שיטה:
         משתתפים17………….……………………………….…………………..
         כלים17…….……………………………………………………………..
         הליך17………….………………………..……………………………… תוצאות18-20………..……………………………………..………………….
דיון21-23………..…………………………………………………………….
ביבליוגרפיה24-26……..………………….…………………………………… תקציר החל מהמאה העשרים עלתה מאוד המודעות בעולם לכל הקשור לזכויות אדם ובמיוחד לזכותה של האשה להגנה ולשוויון.
הרבה מאוד השתנה בעולם בעניין זה: נשים קיבלו זכות הצבעה, הם כבר לא רכושו של הגבר, וארגונים רבים פועלים לשמירה על זכויות המיעוט והחלש. עם זאת, אחת התופעות אשר עדיין אנו עדים לה באופן מסיבי היא תופעת ההתעללות המינית בנשים, ובילדים בפרט. גם במאה העשרים ואחת אנו עדים באמצעות אמצעי התקשורת וארגוני רווחה למינהם למקרים רבים של התעללות מינית, ולעיתים נדמה שדבר לא השתנה בעניין במהלך השנים הרבות של המאבק למען החלש ולמען שוויון האשה. אחת התופעות הספציפיות אשר נכללת תחת קטגוריה זו היא תופעת גילוי העריות, אשר גורמת לזעזוע רב בקרב שומעיה ועדיין הינה רחבה מכפי שהאדם הפרטי היה מצפה מהחברה המודרנית.
חקירת תופעת גילוי העריות הינה חשובה על מנת לנסות להבין את המקור שלה ואולי לפעול בצורה יעילה יותר בעתיד על מנת לשמור על זכויות האשה והילד במשפחה. מטרת עבודה זו לבחון את התופעה ואת הקשר שלה לתפיסת אמונה בעולם צודק.