כיצד הסתגלותו והצלחתו של המוצב במדינה המארחת מושפעות מהבדלי התרבות ומאישיותו של המוצב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 7062
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

הסתגלותו של המוצב והצלחתו במדינה המארחת: כיצד הן מושפעות מהמרחק התרבותי ומאישיות המוצב עבודה סמינריונית בקורס ניהול בין-לאומי 10517
פברואר 2012
תוכן עניינים
מבוא … 3
הסתגלותו של המוצב והצלחתו במדינה המארחת — 5
מרחק תרבותי – 8
אישיות ותכונותיו של המוצב –… 10 סקירת ספרות מידת השפעתם של המרחק התרבותי ואישיותו של המוצב על הסתגלותו והצלחתו – 12
מידת השפעתו של המרחק התרבותי על הסתגלותו של המוצב והצלחתו – משפטים מידת השפעת האישיות של המוצב והתכונות על הסתגלותו והצלחתו במדינה המארחת — 19
דיון וסיכום — 24
ביבליוגרפיה -.. 30 נספחים טופס הצהרה על הכנה עצמית של עבודה סמינריונית – 32
מבוא
מאז שהמציאות הסובבת אותנו הפכה יותר ויותר גלובלית, אנשים רבים חיים ועובדים במדינות זרות ממדינות האם שלהם Peltokorpi,
2 008)). אנשים אלה הם למעשה או מוצבים אשר הוצבו באופן יזום על ידי חברת האם שלהם בחברות בנות/שלוחות במדינות מארחות ( OES,organizational expatriates )  או מוצבים אשר באופן עצמאי לחלוטין קיבלו החלטה לעבור לארץ זרה למטרות עבודה (self-initiated expatriates, SIEs). עבודה זו תתמקד במוצבים אשר נשלחים על ידי חברות האם שלהם (OES).
שליחת המוצבים למדינות זרות במטרה לייסד ולתפעל את שלוחותיה השונות של חברת האם היא אחת מתוך כמה דרכים שקיימות ברשותן של החברות בעולם בהתמודדותן עם התחרות  הגלובלית הגוברת בשווקים הבין לאומיים ( 2009 ,.(Shay & Tracey הצלחתם של המוצבים במשימות אותן נשלחו למלא הינה קריטית הן עבור המוצבים והן עבור חברות האם, אך יחד עם זאת מדובר במשימה מרתיעה עבור המוצב עצמו ועבור חברת האם גם כן (2009, Cheng & Yun Lin). משימותיהם של המוצבים במדינות המארחות טומנות בחובן אתגרים רבים והתמודדות עם זרות כלכלית, תרבותית ומדינית. התמודדות זו כרוכה בקשיי הסתגלות אישיים ומקצועיים בסביבתם החדשה והדבר חמור עוד יותר כאשר סביבתו ממוקמת באזורים מסוכנים או לעיתים לא נעימים.
כמו כן, בשל העלויות הגבוהות אשר נושאת חברת האם בשליחתה את המוצבים לעבוד במדינות זרות הולך וגובר העניין בחקר הגורמים המשפיעים על הסתגלותו של המוצב במדינה המארחת וכיצד ניתן למנוע את כישלונו של המוצב ועקב כך גם את עזיבתו המוקדמת ופרישתו מן המשימה בטרם עת (Van Virst & Lee, 2010).
ואכן, במסגרת תחום הניהול הבין לאומי, במהלך העשורים האחרונים חוקרים ותיאורטיקנים רבים התמקדו בחקר הסתגלותו של המוצב ומהם הגורמים המשפיעים על הסתגלותו זו (2010Yamazaki, ).
בין הנושאים המרכזיים שנחקרו היו: תהליך ההסתגלות, אימוץ תרבות זרה, רווחתו של המוצב במקום עבודתו, הסיפוק בעבודה ונושאים נוספים. מתוך כל אלה המחקר התמקד בעיקר בחקר הסתגלותו החברתית-פסיכולוגית ורווחתו של המוצב.
בעבודה זו ייבחן הקשר בין: מרחק תרבותי ואישיותו של המוצב לבין הסתגלותו של המוצב והצלחתו במשימותיו במדינה המארחת.
שאלת המחקר: כיצד משפיעים המרחק התרבותי ואישיותו של המוצב על הסתגלותו של המוצב והצלחתו במדינה המארחת ?
משתנה תלוי : הסתגלותו של המוצב והצלחתו במדינה המארחת משתנה בלתי תלוי I : מרחק תרבותי משתנה בלתי תלוי II : אישיות ותכונותיו של המוצב