בחינת ההבדלים בייצוג הוויזואלי של נשיות שחורה ולבנה במסגרת המוסיקה הפופולארית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 8978
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

תקציר העבודה:
מחקרים רבים בוחנים את ההבדלים בייצוג של גברים ונשים ככלל במסגרת המוסיקה הפופולארית, המחזקים ומשעתקים סטריאוטיפים רווחים אודות כוחניות הגבר וחולשת האישה. ישנה חשיבות לבחון את אופן הייצוג של הנשים השחורות במסגרת המוסיקה הפופולארית במטרה לנסות ולהבין כיצד מובנים ומשועתקים יחסי הכוח בחברה כיום. בחינה זו תסייע להבין האם הסטריאוטיפים אודות גופה ומיניותה של האישה השחורה עדיין מעצבים ומשפיעים על המסרים המועברים לצופה באמצעות המוסיקה הפופולארית או שמא הם תפישות שחלפו מן העולם. בחינת ההבדלים בייצוג של נשים בעלות רקע היסטורי שונה תהווה בעתיד בסיס לביקורת והתנגדות ליחסי הכוח הקיימים בחברה כיום. בעבודתי זו אבחן באופן ביקורתי שלושה קליפים המוצגים בימינו בערוצי המוסיקה השונים באמצעות שימוש בתיאוריות פמיניסטיות ובתיאוריות של ייצוג נשים בתרבות הפופולארית במטרה לבחון הנחות אלה.
א.      מבוא                                                                                                                      3-4.
ב.      הבניית המיניות השחורה: ההקשר ההיסטורי                                                              
4 -5.
ג.        תיאוריות של פמיניזם שחור                                                                                     5-6
ד.      "רטרוסקסיזם" או "כוח נשי"? : ייצוג נשים בתרבות הפופולארית                                  6-8.
ה.      המוסיקה הפופולארית: ייצוג ותמות מרכזיות                                                              8.
ה.1  ייצוג נשים במסגרת המוסיקה הפופולארית                                                                  9-10.
ו.        ייצוג נשים שחורות בתרבות הפופולארית                                                                10-11.
ו.1  ייצוג נשים שחורות במסגרת המוסיקה הפופולארית                                                      12-14.
ז.   דיון                                                                                                                          14-20.
ח.  סיכום                                                                                                                       20-21.
ביבליוגרפיה                                                                                                                    22-23.