הקשר בין מדד הסיכון המימוני בתא ליחסים פיננסיים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3552
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

הקשר שבין ביתא ליחסים פיננסיים תאריך הגשה:
5 .3.2012
תוכן העניינים:
1.מבוא
2. רקע כללי
3 .סקירת ספרות
4 .מבנה המחקר             4.1
המדגם             4.2
איסוף הנתונים וניתוחם             4.3
היחסים הפיננסיים             4.4
חישוב המתאם 5. תוצאות המחקר וניתוחם
6 . מגבלות הניסוי ותוצאותיו 7. סיכום, מסקנות והמלצות
8 . מקורות 9. נספחים            
1 .מבוא:
בחירה של מניה היא למעשה בחירה של חברה.
המשקיע מחליט להשקיע בחברה מסוימת ולהפוך לבעל מניות בה, מתוך הנחה שהחברה תניב רווחים, להם הוא יהיה שותף ומהם ירוויח תשואה נאה על כספו.
מאידך, החברה גם יכולה להניב הפסדים כבדים למשקיע ואף למחוק את השקעתו בחברה ובכך המשקיע יאבד את כל ההון שהשקיע ברכישת מניות החברה.
לפיכך, להשקעה במניה צריכה להקדים הערכה של הסיכון הכרוך בהשקעה בה על מנת שהמשקיע יוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי ויוכל להעריך נכונה את הסיכון הכרוך בהשקעה במניה ספציפית זו או אחרת.
ישנם מדדים רבים לבחינת הסיכון הכרוך בהשקעה במניה בשוק ההון כאשר בעבודה זו אתמקד בביתא (Beta) וביחסים פיננסיים מסוימים כמדדים להערכת סיכון השקעה במניה ספציפית.
שאלת המחקר היא האם קיים קשר בין מדד הביתא לבין יחסים פיננסיים של מניה הנבחנת על פי מדדים אלה.
אם כן, מטרת עבודה זו הינה לבחון האם קיים קשר בין מדד הביתא לבין מספר יחסים פיננסיים שנבחרו על ידי ומשמשים גם כן, בין יתר המדדים השונים הקיימים בעולם הפיננסים וההשקעות, להערכת סיכון השקעה במניות.
במילים אחרות, אנסה לבחון באיזו מידה דירוג סיכון חברות על פי מדדי סיכון חשבונאיים יביא לדירוג דומה לזה המתקבל על ידי דירוג סיכון החברות על פי הביתא.
אני משער כי אמצא קשר כלשהו בין היחסים הפיננסיים הנבחרים לבין הביתא גם אם הקשר יימצא בחלקם ולא בכולם.
עבודה זו נשענת בעיקרה על מחקרם של ביוור,קטלר ושולס 1 משנת 1979 אשר מטרתו הייתה לבדוק את הקשר בין מדד הסיכון המימוני (הביתא) לבין יחסים פיננסים חשבונאיים המשקפים סיכון.
**העבודה לא כוללת נספחים
1 Beaver, W.H., Kettler, P. ' and Scholes, M. "The Association Between Market Determined and Accounting Determined Risk Measures". The Accounting Review, October 1979, pp.
654-682.