סמינריון-מהן הסיבות או הגורמים לאלימות בני-נוער בבתי הספר ומהן דרכי ההתמודדות עם תופעה זו?
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | קרימינולוגיה |
מילות מפתח | אלימות בני נוער, תאוריות ומודלים, תוכניות מניעה |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 8514 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
מהן הסיבות או הגורמים לאלימות בני-נוער בבתי הספר ומהן דרכי ההתמודדות עם תופעה זו?
תוכן העניינים
· מבוא
· תיאוריות ומודלים על גורמי האלימות תיאורית תסכול- תוקפנות תיאורית הלמידה תיאורית האפיזודה האלימה (או תיאורית הסיטואציה) תיאורית התנהגות ההמון הגישה האינטגרטיבית-(ביו-סוציולוגית) גישה אינטגרטיבית פסיכו-סוציולוגית גורמי חיברות והשפעתם על התנהגות אלימה גורמים סביבתיים ואלימות בני נוער מודל הלחץ והתמיכה · אלימות בין כותלי בית הספר- מימדי התופעה בעולם ובישראל · אסטרטגיות ותכניות להתמודדות עם תופעת האלימות בבתי הספר תגובה למקרי אלימות בבית-ספר תכניות מניעה המועברות דרך תכנית הלימודים.
מערך פעילות ברמה בית-ספרית ארגון הסביבה הפיזית של בית הספר ופעילות בחצר בית-הספר.
דיווח, רישום ומעקב שיתוף הורים וגורמים בקהילה קביעת מדיניות בית-ספרית לטיפול באלימות תכניות מניעה בעולם הפרויקט הנורבגי של Olweus הפרויקט האנגלי של Smith בשפילד תכניות מניעה בישראל תהליכים מהשדה אל המטה בבתי-הספר בהרצליה וועדת וילנאי- הוועדה הציבורית לצמצום האלימות בקרב הילדים והנוער.
· ביבליוגרפיה תיאוריות ומודלים על גורמי האלימות תיאוריות האלימות עוסקות ביחיד ובקבוצה.
אלו הנוגעות ליחיד הן בתחום הפסיכולוגיה ואפשר לסווגן לשתי קטגוריות מרכזיות:
"תיאורית תסכול- תוקפנות ו"תיאורית הלמידה".
התיאוריות הנוגעות לקבוצה, זווית הראייה שלהן היא סוציולוגית יותר והן עוסקות בתיאוריות כמו: "התנהגות המון" ו"האפיזודה האלימה". (הורוביץ, 2000).