מסחר אלקטרוני אתר P1000

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 9566
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תקציר מנהלים טכנולוגית האינטרנט נחשבת על-ידי רבים כמהפכת המידע של המאה העשרים, מהפכה השווה או עולה בעוצמתה על המהפכה התעשייתית, והופכת מרכזית יותר ויותר בין תשתיות המידע העומדות לרשות עסקים בעולם המודרני. חברות רבות בעולם מבינות את כוחו העצום של כלי זה בשינוי פני העסק המודרני ובשינוי אופי התחרות בין ארגונים.
תוכנית השיווק באינטרנט עתידה להיות חלק בלתי-נפרד מתוכנית השיווק הכללית של חברות מסחריות בכלל, והיא מהווה גם נגזרת ישירה של האסטרטגיה העסקית של החברה.
עבודה זו עוסקת באתר P1000 המהווה אתר מסחר אלקטרוני באינטרנט, המופעל, החל משנת 2000, על-ידי גולד טרייד בע"מ מקבוצת אינטרנט זהב (אינטרנט גולד – קווי זהב בע"מ) מקבוצת יורוקום, והוא מתוחזק, מפותח ומנוהל על-ידה. האתר משמש כזירה למכירות וניתן למצוא בו מבחר עצום של מוצרים ממגוון תחומים המחולקים לקטגוריות: החל ממוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועד למוצרי פנאי וטיפוח אישי, אשר נמכרים במכירות פומביות וקבוצתיות, מכירות מבצעי השבוע, לפני סגירה ואקספרס. האתר מציע לחברי מועדון הלקוחות הרשומים בו חווית קנייה אינטראקטיבית, תוצאות מסחר מהירות ומיידיות ומעל לכל שירות לקוחות יוצא דופן המסיים את חווית הקנייה הוירטואלית באספקת המוצר לבית הלקוח. עבודה זו התחלקה ל-4 חלקים עיקריים:
חלק א' –הצגת נושא האינטרנט והמסחר האלקטרוני בפרט, וניתוח יתרונותיו וחסרונותיו.
חלק ב' – הצגת האתר תוך התמקדות במודל העסקי, היתרון התחרותי, המיצוב וקהל המטרה.
חלק ג' – ניתוח אסטרטגיית המידע של אתר.
חלק ד' – ניתוח האסטרטגיה השיווקית והשגת מטרות אסטרטגיות של האתר על-פי מודל DER.
המלצות:
ü      ניתן להוסיף לאתר דמות וירטואלית שתהווה מוכרן מקצועי, ועל-ידי כתיבת השאלה או אפילו בטכנולוגיה מתקדמת יותר של דיבור דרך המיקרופון ולחיצה על הדמות, ניתן יהיה לקבל אינפורמציה לגבי מוצרים או כל מידע אחר – על-ידי כך ניתן למשוך לקוחות לאתר משום שייווצר בידול בשירות (נוסף לשירות הלקוחות הקיים). ü      לאפשר ללקוחות מיון של המוצרים לפי מחיר ואיכות המוצר.
ü      הוספת באנרים אשר ימשכו לקוחות נוספים.
ü      פרסום רחב יותר באמצעי התקשורת.
ü      הוספת פורום ואפשרות לדירוג דעת הלקוחות לגבי כל אחד מן המוצרים. ü      לוודא כי תמונות ההמחשה זהות למוצרים בפועל.
ü      שימוש בטכנולוגית פלאש וגימיקים אחרים והוספת באנרים אשר ימשכו לקוחות נוספים.
ü      שליחת הודעות SMS לטלפונים סלולאריים של לקוחות לגבי מבצעים מיוחדים ובהתאם לסל הקנייה האופייני לאותו לקוח, אולם בהסכמתו בלבד.  ü      הגדלת פלח השוק לארצות נוספות ותוך כך ליצור אתר זהה בשפה האנגלית.