עבודה ממרחק telework

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6811
מספר מקורות 58

תקציר העבודה

תוכן עניינים מבוא

1
הגדרת עבודה ממרחק
2
התפתחות העבודה ממרחק -…
4
המעביד ועבודה ממרחק –..
9
העובד ועבודה ממרחק –…
12
זוגיות וחיי משפחה בעבודה ממרחק —
16
סיכום -.
20 ביבליוגרפיה –…22
תקציר          מטרת העבודה הייתה לבחון את חסרונותיה ויתרונותיה של עבודה ממרחק מזווית הראייה של המעביד, העובד וחיי המשפחה שלו.
עבודה ממרחק מערבת עבודה בבית או ממקום אחר בו העובד משתמש במחשבים בטכנולוגית תקשורת בכדי לתקשר עם המשרד הראשי, המנהלים, שותפים לעבודה ולקוחות.          אף-על-פי שבעבר עבודה ממרחק  הובלה בעיקר על-ידי העובדים אשר ביקשו גמישות רבה יותר, כיום גדל מספר המעבידים המתחילים לאמץ את המגמה החדשה הזו, בעיקר בשל ההטבות הרווחיות אשר ביכולתם להשיג עקב כך. על-אף שישנם ארגונים מעטים מדי במבנה זה בכדי להסיק מסקנות לגבי תפקודם הכללי, המאפיינים של המבנה הארגוני מושכים בכלכלה מבוססת טכנולוגית. ביזור, מחסור בסטנדרטים פורמליים ולעיתים מבניים, דגש על תקשורות, יוזמה אישית, פתיחות ושיתוף מידע מגדירים את התרבות של הרשת העולמית כמו גם מאפייניהם של דרכי העבודה ממרחק.
        בתחום חיי המשפחה, אין הסכמה גורפת לגבי היתרונות של עבודה ממרחק, אולם אלה הרואים בעבודה ממרחק אפשרות לשינוי עבודתם הנוכחית, חייבים לבצע את ההפרדה הרצויה בין חיי העבודה לחיי המשפחה על מנת לשמור על איזון בין השניים.
         בצורה כזאת, העבודה מחד גיסא, מקדמת את תופעת העבודה ממרחק ומאידך גיסא מראה את המעבר כאופי חיים שמשתנה, ספק אם לטובה.
הסקירה מראה אי-בהירות מסוימת הרווחת על-פני השטח אך התחזיות מנבאות שעד שנת 2016,
4 0% מכוח העבודה באירופה וארה"ב יעבדו מהבית, כך שעבודה ממרחק מתחילה להוות אבן יסוד אוניברסלית והכרחית בתחום העבודה בעידן החדש, עידן המודרניזציה.