פרו- סמינריון, אילו דימויים גבריים מוצגים במגזין בלייזר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5313
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1.מבוא                                                                                                                         
2
2 . רקע עיוני
2 .1 – על מונח הגבריות                                                                                                3-5                                                                                 
2 .2- ייצוגי גבריות בתקשורת                                                                                       5-6
2 .3 – מגזינים בעלי אוריינטציה גברית                                                                        6-7
3 . מתודולוגיה                                                                                                               
8
4 . הצגת הממצאים ודיון  
4 .1 – הגבר הקלאסי                                                                                                   9-10
4 .2- הגבר החדש                                                                                                      
1 1-12
4 .3- הגבר הפסבדו קלאסי                                                                                        12-13
דיון                                                                                                                           
1 4-משפטים 5. סיכום                                                                                                                       16
ביבליוגרפיה                                                                                                             
1 7-18
. מבוא
המחקר הנוכחי מבקש להתחקות אחר אידיאולוגיות גבריות שונות המיושמות במגזינים לקהל גברים. השיח הגברי בעולם ואף בארץ הושפע ומושפע עד היום מתהליכים חברתיים שונים ש"כופים" עליו להגדיר את עצמו כל פעם מחדש. המחקר בוחן את הדימויים הגבריים המשתקפים מהמגזין דרך ניתוחו של מדור הייעוץ המיני ב"בלייזר" כמקרה מבחן. העצות הניתנות לקוראים במגזין מבנות ולעיתים מאתגרות נורמות גבריות ידועות וכן מציעות חלופות מודרניות.
הופעתם של מגזינים לגברים נחשבת כתופעה מודרנית וחדשה יחסית לעומת שוק המגזינים הנשי הרווי. הכרה ומודעות בצורך ליצור נישה ספציפית המיועדת לקהל גברי, הובילה להבנייתם של דגמים גבריים שונים.  קווי היסוד של תיאוריית הבניית המציאות נעוצים בהבניה ובשימור אמונות ואידיאולוגיות שונות. ההנחה היא כי כלי תקשורת ההמונים משעתקים ומחזקים את ההגמוניה הפטריארכאלית ומבנים אידיאולוגיות אלו כנורמטיביות בחברה.
נקודת המוצא של מחקר זה היא מגזין הגברים "בלייזר" שנחשב פופולארי בקרב הציבור וכן בקרב קוראיו הגברים. המחקר הנוכחי מבקש לדון במונח הגבריות ונגזרותיו השונות דרך גישות ותיאוריות העוסקות בתחום המגדר. הגישה המסורתית מבחינה באופן דיכוטומי בהבדלים בין גברים לנשים. שונות זו מעוגנת ב"תיאוריית התפקידים המיניים" המייחסת לכל מין את מהותו ודרישותיו למילוי התפקיד. לעומת זאת, עם הזמן החלו להופיע גישות מודרניות בתחום המגדר שיצאו כנגד המודל המסורתי והציגו מודלים גבריים חדשים שמערערים עד היום על ההגמוניה הגברית הקלאסית.