סמינריון כתיבה אינטואיטיבית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5818
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן ראשי פרקים                                                                                                     1
מבוא                                                                                                                 2
כתיבה אינטואיטיבית                                                                                      3
                                                                                                                                            כתיבה אינטואיטיבית בשדה הביבליותרפיה                                                             
4                             כתיבה אינטואיטיבית בחוגי כתיבה יוצרת                                                                 5
היסטוריה                                                                                                                    6
     פרקטיקה בכתיבה אינטואיטיבית ככלי ביטוי והתפתחות אישית                  7
     מפות הנפש בפיסול מילולי                                                                                           
8      מחסומים לכתיבה אינטואיטיבית                                                                                9
     טראנס                                                                                                         11-12
    הקשר שבין טראנס וכתיבה אינטואיטיבית                                              
1 3-17
    סיכום                                                                                                                            18
    ביביליוגרפיה                                                                                                               
1 9
      מבוא
בעבודה זו בחרתי לבחון את הקשר שבין כתיבה אינטואיטיבית לטראנס, לנושא זה יצאתי מתוך עבודתי, 'תווים' שנעשתה בחלקו המעשי של הקורס מקליגרפיה לטיפוגרפיה.
בעבודתי, 'תווים' יצרתי סרט ובו אני יוצרת סימנים וצורות החותמים הד לצליל ולתנועה מכלי הכתיבה בו השתמשתי: שני ידיי. העבודה עסקה בחיפוש אחר תרגום צורני לתווי נגינה מתוך הצורך לרקוד את הפונט באופן אינטאיטיבי.
תחילה אגדיר כתיבה אינטואיטיבית (הנקראת גם כתיבת רצף או כתיבה אוטומטית) מהי, אנסה למצוא את מקור החשיבה על כתיבה אינטואיטבית, בהשוואה לסוגי כתיבה אחרים.
לכתיבה אינטואיטבית יתרונות רבים אודות שימושיה בכתיבה  תיאורית, בספרות, בכתיבה ביבליותראפית ובכתיבה יוצרת, עליהם אסביר בפרקטיקה של הכתיבה האינטואיטיבית. עוד אחקור על השימוש בכתיבה האינטואיטיבית ככלי לפריצת מחסומים רגשיים ויצרתיים, מחסומים – כמנגנוני התנגדות וצזנזורה שאנו מפעילים.
אחפש את הקשר בין כתיבה אינטואיטיבית, שעיקר שימושיה הן בשפה לשונית ומילולית, לבין טקסטים הנכתבים באופן אינטואיטיבי ומאבדים את משמעותם המילולי והופכים למערכת סימנים וצורות הממפים את נבכי הנפש. לאחר מכן אגדיר מהו טראנס, מהו טראנס היפנוטי ואילו יכולות סוגסטביליות יש לפתח על מנת להיות מוכן למצב של טראנס היפנוטי.
בחלקה השני של העבודה אסביר את הקשר שבין כתיבה איטואיטיבית לטראנס בדגש על נקודות הדמיון ובתהליכים, אתן דוגמאות לשימוש בטקסי טראנס בעולם ואראה את הצורך בחיפוש עצמי אחר שחרור מהגיון השכל הישר, חיפוש אחר נבכי הנפש שבתת מודע והתהליכים הדומים שבין הטראנס כתיבה אינטואיטיבית ועבודתי 'תווים'.
את הקשרר אסביר באמצעות הדמיון שבין כתיבה אינטואיטיבית ומדיטציה, דרך טכניקות לכתיבה אינטואיטיבית וטכניקות למדיטציה כתרגיל להיכנסות למצב פיזי של טראנס.    אראה היבטים נוספים המופיעים הן בספרות המחקרית לגבי כתיבה אינטואיטיבית והן בספרות המחקרית באשר לטקסי הטראנס הוא התנועתיות והמקצב, תוך שימוש בהבאת דוגמאות משימוש בכתיבה אונטואיטיבית, מטקסי טראנס בעולם, ומעבודתי.