דיני חוזים - - סימסטר 2012א

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 94
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3309
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

קורס 10800 – דיני חוזים   –   תשובות לממ"ן 11
סמסטר:2012א ציון – 94
שאלה מס' 1
העקרונות על פיהם יש להתייחס לשאלה זו הם:  סעיף 1 בחוק דיני חוזים – חוזה נכרת בדרך של הצעה וקיבול.
סעיף 2 – האם היתה הצעה תקפה,   סעיף 5 – האם היה קיבול, ובהמשך, סעיף 7 – חזקת קיבול.
במקרה שלפנינו, נתן אבי לאשתו נירית ליום הולדת ה 40 גלויה ובה כתוב: "אהובתי היפייפיה, ליום הולדתך אני מעניק לך את אהבתי + ה-ב.מ.וו ומצהיר בזאת שהרכב הוא רכושך הפרטי ואינו נכלל במניין הרכוש המשותף לצורך כל עניין שהוא. באהבה אמיתית, אבי כהן" הצעה תקפה ע"פ חוק צריך שיהיו בה 3 מרכיבים אלו:  פניה, גמירות דעת ומסויימות.  אפרט.
פניה – אבי פונה לנירית בגלויה המדוברת ומביע בפניה את אהבתו ואת רצונו להעניק לה מכונית BMW מתנה. גמירות דעת: מהעובדות אנו למדים כי הרכב כבר נקנה וכעת נמסרים לה המפתחות והגלויה. בגלויה שרשם אבי לנירית הוא מציין מפורשות כי הרכב מיועד עבורה ולשימושה האישי ולא יכלל במניין הרכוש המשותף. מילים אלו, אינן דבר שבשיגרה בעת הענקה הדדית של מתנות בין בני זוג ולכן ניתן לקבוע כי מופיעה גמירות דעת ברורה מצידו של אבי להעניק לנירית את הרכב ליום הולדתה ע"פ הדברים שרשם ואף שם דגש על  הוצאת הרכב מחישובי רכוש משותף בעתיד.
מסויימות: יש התייחסות ברורה לסוג הרכב ובהנחה שאין כוונה לרכב BMW אחר שאולי היה ברשות נירית קודם לכן, בהחלט ניתן להבין שמדובר ברכב שנקנה ע"י אבי. לא מצויינים פרטים נוספים בשאלה אך אני  נוטה להניח כי הרכב חיכה ליד הבית או נמסר לה בצורה ברורה ולא ניתן לשגות בזיהויו.  אם כך, נראה כי התקיימו מצידו של אבי שלושת הדרישות המפורטות: פניה, גמירות דעת ומסויימות. אבי העלה הצעה ברורה בפני נירית. עתה לחלקה של נירית בעניין – הקיבול.
בכתוב לא מפורט אם נירית ענתה בחיוב במועד קבלת הרכב, מה שהיה מתקבל מיידית כקיבול לכל דבר ועניין. אי לכך אעמיק את החקירה למציאת הקיבול. מאחר ואנו למדים מן הכתוב כי כעבור חצי שנה הגיעו הצדדים לכדי גירושין ואז ביקשה נירית כי הרכב לא יכלל במניין הרכוש המשותף ע"פ המצויין בגלוייתו של אבי, אני למד כי היא אכן קיבלה את הרכב במועד יום ההולדת ע"פ הצעתו של אבי ולמעשה נענתה בחיוב להצעתו. שאלות הממ"ן מטלת מנחה (ממ"ן)  11 – חובה    הקורס:    10800     חומר הלימוד למטלה:    יחידות 1-2   מספר השאלות: 5
שאלה
1    אבי נתן לאשתו נירית מכונית ב.מ.וו ליום הולדתה ה-40.  למכונית צורפה גלויה בזו הלשון: "אהובתי היפהפייה, ליום הולדתך אני מעניק לך את אהבתי + הב.מ.וו ומצהיר בזאת שהרכב הוא רכושך הפרטי ואינו נכלל במניין הרכוש המשותף לצורך כל עניין שהוא.  באהבה אמיתית אבי כהן." כעבור חצי שנה עמדו השניים בפני גירושים.  בעניין חלוקת הרכוש טענה האשה שאין להכליל את המכונית ברכושם המשותף על סמך הגלויה האמורה.  א.   האם נכרת חוזה בין הצדדים? ב.   האם תשובתכם לשאלה א'  תשתנה נוכח העובדה הבאה:  אבי שלח את הגלויה עם שליח אישי וזר פרחים.  שעה לפני שהשליח הגיע קבלה נירית SMS בזו הלשון: "באם השליח הגיע, אנא זרקי את הגלויה, אני חוזר בי מכל מה שכתבתי בה. נ.ב את הפרחים את יכולה לשמור.
אבי"