נושא העבודה: פרסום ושיווק המיועד לילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3946
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

עבודה פרה-סמינריונית קורס ניהול הפרסום נושא העבודה: פרסום ושיווק המיועד לילדים תוכן עניינים:
מבוא –3               פרק ראשון ,רקע –5
פרק שני,טקטיקות ותפיסה -…7
פרק שלישי, המדיה הפופולארית 9
פרק רביעי,התא המשפחתי -..11
פרק חמישי,רגולציה וקוד אתי .13
פרק שישי,דיון ומסקנות –.14
רשימה ביבליוגראפית משפטים מבוא
פרסום ושיווק המופנה לילדים ,הוא תחום רחב התופס מקום נכבד בשוק הפרסום,בחלוקת המשאבים הכלכליים והאנושיים של הפירמות ומשרדי הפרסום שלהם.ייעוד הפרסום לחתך אוכלוסיה זה ,מהווה צינור להשפעות צריכה משפחתיות ולהשפעות תרבותיות וחברתיות.
בעולם המערבי,לצרכנות יש חלק חשוב בתרבות הבילוי של ילדים ובני נוער. אלו מתפקדים כצרכנים בגיל צעיר מאוד,הן כשמדובר במוצרים ושירותים המיועדים לילדים והן כשמדובר במוצרים ושירותים לכל בני המשפחה.הם יכולים להיות צרכנים בפני עצמם שכן עומדים לרשותם מקורות הכנסה שונים למימוש עצמאי לדוגמה דמי כיס ומתנות.ובנוסף יש להם השפעה על הוצאות המשפחה מתוקף מעורבותם בבחירת המוצרים הנקנים לצריכה הביתית ועל קבלת החלטות צרכניות של המשפחה .מעורבות זו הפכה את חתך האוכלוסייה הזה לקהל יעד מועדף ומרכזי אצל המשווקים והפרסומאים הממקדים מאמצים להגיע לאוכלוסייה זו .  כלי השיווק המסורתיים ,פרסום בטלוויזיה ומודעות פרסום ,הם הכוכבים העיקריים במרבית המחקרים שנעשו עד היום לבחינת ההשפעות של מסחור וחשיפה לפרסומת על ילדים  והם היוו מקור לרגולציה וכתיבת תקנות אתיות בתחום.  אולם הופעתו של האינטרנט והתפשטותו המהירה בשנים האחרונות הפכה אותו למדיום מרכזי וכלי שיווק נוסף ופופולארי בקרב הפרסומאים והמשווקים דרכו ניתן להגיע לכל ילד ובאמצעותו לכל משפחה ובית .מאפייניו הטכנולוגים של האינטרנט מקדמים בשנים האחרונות מחקרים נוספים בתחום ומחייבים בדיקה והתאמה של הרגולטור ושל קודים פנימיים בנושא.
השאלות המרכזיות בנוגע לפרסומות ולילדים, מתמקדות ברמת הידע וההבנה של ילדים באשר לפרסומת ומידת ההשפעה של הצפייה בתכני הפרסום על הילדים.רבות נכתב אודות יכולת ההבחנה של הילדים בין תוכנית לפרסומת, על הבנת הכוונה והכרה בהטייה .                   בעבודה זו ארצה לבחון את השפעות הפרסום לילדים באמצעות הטלוויזיה והאינטרנט על החלטות של המשפחה בדגש על סל הצריכה ,יצירת צורך מלאכותי ,חינוך והשפעה חברתית.      הבעיה המרכזית ,כיצד משפיע הפרסום לילדים בטלוויזיה ובאינטרנט על החלטות בתי האב ,הרגלי צריכה ,הוצאות משפחתיות יחסי הורים ילדים והשפעות חברתיות?                          כתוצר נילווה לבעיה המרכזית אותה אני אנסה לפשט ולקבל תשובות אתמקד בשאלות משניות אודות ,שיקולי הבחירה של ילדים במוצר,מקורות המידע של הילדים כצרכנים,המקום אותו הם תופסים בתהליכי קבלת החלטות במשפחה לרכישת מוצרים,עמדות הורים לגבי העצמאות הרצויה לקבלת החלטות צריכה של ילדיהם מול הגנה על הילד ע"י חינוך ורגולציה .
השערת המחקר-  אני מעריכה שקיים קשר חזק בין המשתנה הבלתי תלוי ,הפרסום המיועד לילדים לבין המשתנה התלוי החלטות בתי האב .בהעדר הבנה של הנושא ,רגולציה מתאימה וחינוך נכון הקשר החזק הזה עלול להימצא שלילי.  בעבודה זו ביצעתי קריאה ביקורתית של מאמרים אקדמאיים בנושא ,על סמך המאמרים הללו וחומר נוסף שאספתי אנסה לסקור את הבעיה, דרך שינויים בזמן ,שינויים בכלים הפרסומאים ,שינויים בתא המשפחתי, החינוך והרגולציה .